Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försov mig grovt i morse. Vaknade 08:06 (skulle vara på jobbet 09). Sprang runt som en tok, naken, och letade trosor och sedan kläder. Varför hittar man aldrig något när man är försenad? Trampade på ett paket med tvättmedel, räddade en Dreamies påse från katten medan jag borstade tänderna. Var ute ur lägenheten 08:30, nyduschad och klar. Bussen försenad och sardinig. Men var på plats 09:05.
 
I kön på mataffären kände jag den ”roliga” överraskningen som kommer två-tre dagar efter jag haft mens o tror den är slut. Påminnelsen att de inte är över. Så ja..

Åker hem, tar hundarna först som behöver kissa och paketet med blommor.
Lämna de i lägenheten o ner igen för maten. Packar upp o ser lådan med grönsaker måste diskas. Inser där att valpen ska ha mat. Ger han och packar upp blommorna.
När han ätit upp måste han ut o kissa igen.
Sen gör jag lunch till mig o då somnar båda hundarna i mitt knä så här sitter jag nu o har fortfarande inte gått på toa 😅
 
Nyss inkommen från en promenad med hundarna och håller på värma lunch till mig. Vi gick och vattnade hästarna och på vägen hem plockade jag upp en tomburk som jag såg när vi gick iväg, varför är det så jävla svårt att ta med sig burken hem istället för att kasta ut den fr¨n bilen? :arghh:

Ser jag vem det är som slänger tomma McD-påsar och tomburkar ska jag gå dit en natt och hälla en burk tjära på bilen och edan tömma soptunnan över den! :rage:

Seriöst, nej. Men tömma ut soptunnan på tomten kan jag tänka mig en mörk vinternatt. :D
 
Jag kokar av ilska och frustration. Har suttit sedan kvart över ett utan att få någon information om hur jag ska delta. Installerat appen, nehepp enligt den så har jag inga öppna ärenden, vilket jag definitivt har på pc. De kan inte hitta min vc utan envisas med att hänvisa mig till Stockholm öppenpsykatrin. Lovar att chatta, tror ni att någon chattar? Ska svara inom 15 minuter, svarar någon inom 45 minuter? Ringde till dem fysiskt. Samma sak, vi skickar länk inom 15 minuter - det var en halvtimme sedan och ingen länk.

Fantastiskt att man kan använda den digitala vården. Men då borde den tja fungera digitalt. Funderar om jag behöver gå fysiskt till den fysiska vc för att fysiskt boka ett fysiskt besök hos en fysisk läkare.
 
Funderar....Nog för det är jättekul att spara på bilder och jag fotar ju och tar ut mer än förr i och med mobilen som ju alltid är med....Men ibland undrar jag inte om jag "fotar sönder" istället för att njuta av nuet när jag jagar öronbilder osv så hästen blir less på mig .🙈 Lagom är nog som alltid bäst....! Nej får utmana mig själv att ta mindre bilder; blir ändå rätt många att spara digitalt och ta ut de finaste/viktigaste i album!

Nahe paus från detta och åka till stallet och sent om sider lunchfodra och fixa boxen :). Pållan vilar som hon brukar få göra efter en skrittur dagen efter pay and jump ☺️.
 
Funderar....Nog för det är jättekul att spara på bilder och jag fotar ju och tar ut mer än förr i och med mobilen som ju alltid är med....Men ibland undrar jag inte om jag "fotar sönder" istället för att njuta av nuet när jag jagar öronbilder osv så hästen blir less på mig .🙈 Lagom är nog som alltid bäst....! Nej får utmana mig själv att ta mindre bilder; blir ändå rätt många att spara digitalt och ta ut de finaste/viktigaste i album!

Jag gör samma 🙈 fast på hundarna nuförtiden
 
I kön på mataffären kände jag den ”roliga” överraskningen som kommer två-tre dagar efter jag haft mens o tror den är slut. Påminnelsen att de inte är över. Så ja..

Åker hem, tar hundarna först som behöver kissa och paketet med blommor.
Lämna de i lägenheten o ner igen för maten. Packar upp o ser lådan med grönsaker måste diskas. Inser där att valpen ska ha mat. Ger han och packar upp blommorna.
När han ätit upp måste han ut o kissa igen.
Sen gör jag lunch till mig o då somnar båda hundarna i mitt knä så här sitter jag nu o har fortfarande inte gått på toa 😅
Jag hade sprungit in på butikstoaletten!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
558
· Visningar
55 214
Senast: Bison
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 272
Senast: Sleepan
·
Svar
2 001
· Visningar
98 251
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
52 53 54
Svar
1 071
· Visningar
34 416

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp