Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Livet ibland, vi överlevde ju helgen iaf. Pluggat mest i två dygn snart förutom hälsade på unghästen igår plus körde Trule. Idag fick Trule nya bakskor med, så dags att dyka in i studierna igen. Ryggen värker av allt sittande så får väl ta en värktablett för måste bli klar med detta då jag jobbar Onsdag - Fredag denna vecka.

Nu får jag riktig panik. Jag trampade på tvättmedel i stressen i morse. Hade sinnesnärvaro att stänga dörren innan jag gick. Men den har varit öppen sedan jag kom hem. Googlade om tvättmedel och att det är dödligt för katter. Dammsugit, moppat, dammsugit. Slängt ut mattan på balkongen. Jag är relativt säker på att Megara inte varit i sovrummet sedan jag kom hem.

Överväger att åka in med henne akut. Av vad jag googlat så står det att även om katten inte verkar sjuk så kan det frätas upp i magen.

Nu får jag riktig panik. Jag trampade på tvättmedel i stressen i morse. Hade sinnesnärvaro att stänga dörren innan jag gick. Men den har varit öppen sedan jag kom hem. Googlade om tvättmedel och att det är dödligt för katter. Dammsugit, moppat, dammsugit. Slängt ut mattan på balkongen. Jag är relativt säker på att Megara inte varit i sovrummet sedan jag kom hem.

Överväger att åka in med henne akut. Av vad jag googlat så står det att även om katten inte verkar sjuk så kan det frätas upp i magen.
Men varför skulle hon få i sig tvättmedel?

vad gör de akut? får henne att kräkas?

edit: har googlat o ser inget dödligt för katter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 249
· Visningar
134 712
Skola & Jobb Idag är det bussförarens dag 🥳 Jag är ledig, men hoppas ni andra får extra uppskattning från arbetsgivare och resenärer idag! Är det...
Svar
10
· Visningar
362
Senast: Blyger
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
583
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 37 38 39
Svar
772
· Visningar
30 930

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka