Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suuck!
Sökte en ledig tjänst där jag haft ett vik i nästan 1 år. Men inte fan fick jag den, jag slår vad om att det är för att jag är mammaledig ett tag nu. För jag har då fasiken gjort ett minst lika bra jobb som alla andra där.

Nåja, kanske dags att fundera på om jag vill fortsätta inom samma bransch eller göra något annat. Är ju dock det jag är utbildad inom och har jobbat med, så s årt att göra något helt annat kanske

Naprapaten var INTE glad på mig igår... och idag känns det som om något tungt kört över mig, han fick ta i. För första gången på länge rekommenderade han att jag skulle ta en till tid snart igen (han gör inte det om det inte är riktigt åt helvete). Och det går ju inte... för jag åker iväg på jobb igen imorgon (med kl 1-varning för halka hela vägen, jippi :grin:). Han tyckte jag hade gått ner mer i vikt också...

Det känns inget roligt nu faktiskt.
:heart:heart

Fryser och får inte ordning på mig själv. Gör 38 saker samtidigt och avslutar inte något... blir spännande imorgon att se vad jag hållt på med egentligen

Det är jäkligt nice att ha det :up:
Jag vet!! Har tidigare inte haft pengarna till det, nu har jag lyckats spara ihop men har inte haft tid istället.. Men nu under våren kommer jag börja prioritera mig själv över jobb (i den meningen att jag inte alltid till 100% kommer sätta jobb framför mig själv, mående och tillvaro), så då måste det finnas tid till det helt enkelt :)

Jag ar med knapp nog vaken i dag fast klockan ar 6:30 och jag behover aka hemmifran 8:30 med rastade hundar.:cautious: Det blir en seg dag igen, tror jag. Far se om det blir battre nar jag hunnit fa i mig lite mer kaffe och det blir ljust utanfor fonstret. *G*Ä*S*P*

Att laga en hel kyckling är ju riktigt smart :up: ! Jag lagar min i crock-potten, och den blir saftig och mör. Vi åt av den igår med ugnspotatis och sås. Syntes knappt att vi hade rört den. Idag blir det gratäng på en del, och jag har fortfarande kvar. Imorgon kan det nog kanske bli kycklingsoppa. Jag "uppfann" en riktigt god förra gången vi hade en hel kyckling. Mestadels kycklingbitar, pasta och kycklingbuljong. Jättegott i all sin enkelhet :) !

När jag skulle åka av gården imorse var det så halt att jag fick backa till kanten och ta fart. Tunt snölager på glansis är hopplöst, framåt slirade jag bara.

Väl på jobbet fick jag frågan om jag även kunde ta en annan grupp under eftermidagen - den grupp som nya läraren gick i clinch med igår. Klart jag ville.

Så jag har jobbat full dag. Spännande..... när jag är mitt i experimentet utan järntabletter. Det gick. Även om världen snurrade lite. Jag fick kalibrera in mig genom att hålla ena handen mot tavlan för att inte missa avståndet när jag skulle skriva :rofl:

Det var en egoboost. Jag är så välkomnad och ompysslad - till och med min rektor sa - vi ses nog igen när jag sa hejdå.

Sammantaget en riktigt bra - men utmattande - dag.

Imorgon ska jag ta blodprov. När jag kommer hem därifrån ska jag ta järntabletter.

Senast ändrad:
Har varit trött hela dagen idag. Nästan svimfärdig på jobbet.
Slocknade på soffan när jag kom hem.
Har sovit dåligt i natt pga värk i höften

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
679
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
209
Senast: zassoo
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
297
· Visningar
6 932
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar