Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
På jobbet blåste det halv storm i morse när jag var där. Men det är så öppet ute. Jag hoppas på att inga av mina kollegor fick något träd i huvudet...:crazy:
Min höft tyckte att det var ingen bra ide att börja jobba igen, så den har värkt hela dan. :mad:Så jag fick ta en extra piller när jag kom hem.
Städade hos landisarna, de fick lite gröt och grönsaker också.

Giv mig styrka.
Jag blev vittne till något som jag bedömer som ett solklart kränkningsärende på min arbetsplats idag.

Jag h har ju slutat min tjänst men var in och vik:ade idag. Den nya läraren som gjorde sin första dag lyckades ställa till med rabalder. Både fysisk och verbal kränkning.
Jag blev så tagen att jag skakade efteråt. Och jag är inte så lätt att rubba.

Behöver hitta någon feelgood på play eller skingra tankarna på något annat sätt. Annars blir det svårt att sova inatt.
Men fysjutton. Hoppas att det anmäls och att det blir några negativa konsekvenser för den nya...

Giv mig styrka.
Jag blev vittne till något som jag bedömer som ett solklart kränkningsärende på min arbetsplats idag.

Jag h har ju slutat min tjänst men var in och vik:ade idag. Den nya läraren som gjorde sin första dag lyckades ställa till med rabalder. Både fysisk och verbal kränkning.
Jag blev så tagen att jag skakade efteråt. Och jag är inte så lätt att rubba.

Behöver hitta någon feelgood på play eller skingra tankarna på något annat sätt. Annars blir det svårt att sova inatt.
Fy! Så mycket för att vara behörig? Inget ont om det mer än att jag tycker det är en ren papperskonstruktion

Ska snart få barnen i säng, sedan blir det lite mer packning i BB väskan och sedan kolla på Outlander resten av kvällen

:love: Fin häst! Fullblod? Påminner om min fullblodsdam i typen och i sättet du beskriver, mycket vilja fanns det... ;):heart

Quarterhäst.
Men quarteraveln här i Aus är ju inte så ren så det kan nog vara lite av varje i den även om just fullblod, vad jag vet, är godkänt att korsa in :)

Min stackars mamma har fått grannligister från hell. Pojkarna gör satyg mot henne och försöker skrämma hundarna. De har tagit saker ur garaget och kört in en spik i ett däck. Mamma har försökt att prata med föräldern men då blev det hela ännu värre. Ungarna (4 grabbar) verkar väldigt busiga. Mamma ringde nyss och var rädd. Grannmamman har hotat att polisanmäla mamma för trakasserier! Så läget är låst.
Nu ikväll hade någon bankat på dörren och skrämt henne.

Jag håller på att bli tokig. Ingenting fungerar och jag är övertrött och har inget tålamod. Jag borde verkligen sova men kan inte sova för att det blåser för mycket :arghh: kan inte vinden ta paus på natten, så en i alla fall har en chans att somna?! :confused:
Jag överväger att leta upp någon lagom tråkig ljudbok som det inte gör något om jag missar handlingen av. Isåfall får den agera kompis/underhållning inatt. Problemet är att det inte finns några lagom tråkiga ljudböcker i min värld, allt blir spännande efter ett tag (utom böcker om mördare, men jag är en mes så det känns inte vidare lämpligt att lyssna på när en ska sova :D).

Jag som hade lyckats hålla en "bra" dygnsrytm typ 4 dygn i rad, sen kommer denna jäkla vinden och förstör allt :devil: (min "braiga" dygnsrytm var att somna 01-03 och vakna 09-11)

Min stackars mamma har fått grannligister från hell. Pojkarna gör satyg mot henne och försöker skrämma hundarna. De har tagit saker ur garaget och kört in en spik i ett däck. Mamma har försökt att prata med föräldern men då blev det hela ännu värre. Ungarna (4 grabbar) verkar väldigt busiga. Mamma ringde nyss och var rädd. Grannmamman har hotat att polisanmäla mamma för trakasserier! Så läget är låst.
Nu ikväll hade någon bankat på dörren och skrämt henne.
Nej men vilka nötter!
Att vissa har så svårt att hålla ordning på sina barn. Helt vansinnigt att de hotar din mamma dessutom :mad:

Jag håller på att bli tokig. Ingenting fungerar och jag är övertrött och har inget tålamod. Jag borde verkligen sova men kan inte sova för att det blåser för mycket :arghh: kan inte vinden ta paus på natten, så en i alla fall har en chans att somna?! :confused:
Jag överväger att leta upp någon lagom tråkig ljudbok som det inte gör något om jag missar handlingen av. Isåfall får den agera kompis/underhållning inatt. Problemet är att det inte finns några lagom tråkiga ljudböcker i min värld, allt blir spännande efter ett tag (utom böcker om mördare, men jag är en mes så det känns inte vidare lämpligt att lyssna på när en ska sova :D).

Jag som hade lyckats hålla en "bra" dygnsrytm typ 4 dygn i rad, sen kommer denna jäkla vinden och förstör allt :devil: (min "braiga" dygnsrytm var att somna 01-03 och vakna 09-11)
Jag har samma dygnsrytm😐

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
679
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
209
Senast: zassoo
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
6 879
Senast: Sleepan
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar