Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Enligt min kompis ligger nedfallna träd på Valhallavägen. Stormen är inte nådig! Min markis håller fortfarande men kan omöjligt tro att den sitter fast så länge till. Skyltar, cyklar och allmän bråte flyger runt.

Jag överlever allt :D planen, eller ja plan och plan. Men behöver inga lampor just nu, ska egentligen sova. Bara hetsar mig själv helt i onödan och tänker på hoppas att lampan vid gaveln har hållt. Har varit på halvsniskan en blåsig dag men säkrat upp den med nya tjocka skruvar.
Funderar på att ta ett bad, det lugnar alltid
Ska egentligen också sova nu.. och jag hade lyckats få till en "dygnsrytm" innan... den lär ju vara förstörd efter detta :mad:

Håller tummarna både för att strömmen kommer tillbaka och att din lampa hållt :up: och japp, bad brukar lugna på något sätt. Du kanske kan göra ett chokladbad? ;)

Ska egentligen också sova nu.. och jag hade lyckats få till en "dygnsrytm" innan... den lär ju vara förstörd efter detta :mad:

Håller tummarna både för att strömmen kommer tillbaka och att din lampa hållt :up: och japp, bad brukar lugna på något sätt. Du kanske kan göra ett chokladbad? ;)
Var ute i bara långkallingar och jacka. Lampan står hur stadigt som helst så det var bra skruvar :bow:
En gren tjock som ett ben har lossnat men annars inget konstigt vad jag såg, så vet inte vad det var som lät tidigare :confused:
Gick förbi lösdriften där alla sticker ut huvudet från ligghallen och sen kommer herrarna lufsande och ställer sig för att kolla vad jag pysslar med. Så väldigt lugnt där iaf.
Måste ta ett varv i skogshagen imorgon innan utsläpp. Där kan träd falla eller vad sm helst hända.

Var ute i bara långkallingar och jacka. Lampan står hur stadigt som helst så det var bra skruvar :bow:
En gren tjock som ett ben har lossnat men annars inget konstigt vad jag såg, så vet inte vad det var som lät tidigare :confused:
Gick förbi lösdriften där alla sticker ut huvudet från ligghallen och sen kommer herrarna lufsande och ställer sig för att kolla vad jag pysslar med. Så väldigt lugnt där iaf.
Måste ta ett varv i skogshagen imorgon innan utsläpp. Där kan träd falla eller vad sm helst hända.
Skönt att det såg bra ut! Hoppas skogshagen ser lika bra ut :)
Jag har ingen aning om vad som lät, kanske en gren som snäcktes men hänger kvar i något träd :confused:
Läskigt med en så tjock gren som ramlat ner... jag minns en gång i skolan, i typ 2an, då fick vi inte använda en ingång för att det hängde ner jättestora istappar och det var rasrisk för både istapparna och plasttaket de hängde från, det var lite läskigt (men jag är en fegis också :angel:)

Träd över vägen här med, hoppas det fortfarande går att köra åt andra hållet. Stallhästarna får stå inne idag..

Vaknade också i natt och hade svårt att somna om pga blåsten. Stoppade hörlurar i öronen och lyssnade på ljudbok och lyckades somna om. Men vad som hände i boken har jag ingen aning om. :laugh:

Ska snart skjutsa dottern till stallet, går se hur mycket förödelse stormen orsakat. Här verkar det i alla fall lugnat sig nu.

Väntar på bärgare.. ett däck small när jag kört en liten bit på 40an så det var bara att stanna. Tack och lov kom en läglig skogsväg jag kunde köra in på så jag slapp stå på vägen iaf!
Hål i sidan på däcket såg jag när jag kört i lagningskitet och försökte pumpa upp däcket...
Jag vill ha ett riktigt reservdäck!!! Då hade jag varit på jobbet nu....

Tjohoo!!! Min markis har klarat sig! Well ska väl inte ropa "hej" än men jag tror att vinden ligger fördelaktigt så den får liksom inte tag i den. Belysningen på balkongen är dock spårlöst borta :shifty" och ett stort träd har blåst ner. Bara tur att det missade bilar och människor

Hemma från jobbet! Två bra ridturer idag med mycket trevliga människor samt att jag är tillbaka och rider "black beauty" igen efter ett par månaders uppehåll och han bara gått o hagen och blivit "glömd". Han är "ny" och lite speciell. Om han blir skrämd så blir han mycket upprörd och tar ovanligt lång tid för att tagga ner igen. I traven så drar han tyglarna ur händerna på en och ruskar på huvudet.

Jag upplever dock att han blir bättre för varje ritt. Varje gång han försöker dra tyglarna så ger jag honom långa tyglar, då blir han förvånad och kommer av sig så det är bra :)

Jag har ingen aning om hur gammal han är, har inte brytt mig om att fråga. Han är som en 4-5 åring i huvudet men rätt så rejält byggd så kanske äldre..

IMG_20180823_124750_277.webp

Förutom kvistar och grenar så tror jag att jag vet vad det var som lät inatt. Hade en vad heter det, snöplog/modell stor metallskyffel stående precis under sovrumsfönstret och de hade förmodligen åkt mot järnräcket och hamnat en bort. Så det var ju skönt att det inte var nått värre, men håller med om att man ska vänta med att ropa HEJ innan stormen lagt sig. Skönt att den inte är på samma nivå längre även om det blåser mycket.
Ett träd har rasat över vägen men grannen var före mig och hade redan fixat det :up:
Har inte kollat skogshagen ännu med blåser för mycket fortfarande och knakar i träden så hästarna som står inne får stå inne ett tag till, kanske fram till lunch eller lite tidigare om vinden avtar mer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
679
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
209
Senast: zassoo
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
6 850
Senast: Sleepan
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar