Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma från jobbet! Två bra ridturer idag med mycket trevliga människor samt att jag är tillbaka och rider "black beauty" igen efter ett par månaders uppehåll och han bara gått o hagen och blivit "glömd". Han är "ny" och lite speciell. Om han blir skrämd så blir han mycket upprörd och tar ovanligt lång tid för att tagga ner igen. I traven så drar han tyglarna ur händerna på en och ruskar på huvudet.

Jag upplever dock att han blir bättre för varje ritt. Varje gång han försöker dra tyglarna så ger jag honom långa tyglar, då blir han förvånad och kommer av sig så det är bra :)

Jag har ingen aning om hur gammal han är, har inte brytt mig om att fråga. Han är som en 4-5 åring i huvudet men rätt så rejält byggd så kanske äldre..

Visa bifogad fil 23419
Han ser ju lite äldre ut men kan ju vara bilden/ljuset som luras. Kolla i munnen annars så ser du fort ungefär vilken ålder

Jag tror till och med att vi var väldigt kort strömlösa natten mot igår. När maken och jag började prata om saker vi hört på natten nämnde han att han hade hört ett pipande vid något tillfälle. När han sa det blev jag påmind att jag också hade hört det, men utan att sedan tänka på det för mycket. Men det var förmodligen telefonen (vi har fortfarande fast (IP) telefon) som pep till när den först tappade och sedan fick tillbaks strömmen igen...... Annars har vi aldrig strömavbrott här. Vi har bott här i tre år nu, och med nedgrävd el så har vi inga problem även om det blåser friskt!

Även här i södra Tyskland var det oväder. Regnet piskade mot fönstret och sömnen blev dålig. Min ambition att vända tillbaka dygnet går inget vidare.

Förkyld och allmänt risig idag, var pigg när jag vaknade men det gick över lika fort igen. Blir en stillsam dag idag

Varför blir jag godissugen som fan när jag precis ätit lunch på jobbet? Aldrig annars.. Otroligt irriterande iaf.

Har börjat jobba lite smått efter ledigheten, så nu sitter jag här igen med sex olika mejl-inkorgar och försöker få en överblick kring vad som hänt sedan innan jul :angel:

Sitter på jobbet. Har suttit och haft lunch i över en timme. Tråååkigt! Kollat efter nya jobb men inget intressant har kommit ut..

Försökte boka en läkartid i morse, ta blodprov och kolla höften. Hopplöst! Fick inte boka utan var tvungen att ringa imorgon bitti igen. Direkt till läkaren dessutom, inte vårdcentralen.

Sa var det morgon igen ... saker och ting upprepar sig aven i ar :p

Jag sitter och funderar pa vad man kan ata till gravlax? Jag har en ganska stor bit gravlax som behover atas upp nu ... och jag ska inte ata nagot med starkelse och halla mig gluten och mjolk produkts free enligt doktorn. Fron och notter bor jag ocksa undvika ... Finns det ens nagot att ata da? utom kanske spenat blad? :confused:

Det blir soligt idag igen och runt 15*C :love: sa i dag har jag tankt kora ett ordentligt tranings pass med bada mina hundar och med tanke pa att jag har en halv miljon arenden jag maste fixa i dag blir det en bussy dag. Inte helt fel da jag behover rakna ut hur mycket jag maste repa upp som jag stickat pa ett arbete som ar hopplost att plocka upp igen nar man repar upp :cautious: och jag drar mig for att borja ... Oh well ... sa kan det ga.

Stressig jobbdag, mycket som ska vara klart innan fredag. Jag försöker jobba järnet, samtidigt som jag tar hand om mig själv så jag har ork kvar till familjen hemma. Svår balansgång men med mikropauser och sötsaker känns det bra med orken nu på hemvägen.

Visst ska det börja mojna redan ikväll? Imorse när jag cyklade "gnällde" flera stora träd oroväckande och fanns en del större grenar på vägen. Undrar om cykelhjälmen skyddar mot en gren? Ett träd håller den, och jag, nog inte för. :P

Sa var det morgon igen ... saker och ting upprepar sig aven i ar :p

Jag sitter och funderar pa vad man kan ata till gravlax? Jag har en ganska stor bit gravlax som behover atas upp nu ... och jag ska inte ata nagot med starkelse och halla mig gluten och mjolk produkts free enligt doktorn. Fron och notter bor jag ocksa undvika ... Finns det ens nagot att ata da? utom kanske spenat blad? :confused:

Det blir soligt idag igen och runt 15*C :love: sa i dag har jag tankt kora ett ordentligt tranings pass med bada mina hundar och med tanke pa att jag har en halv miljon arenden jag maste fixa i dag blir det en bussy dag. Inte helt fel da jag behover rakna ut hur mycket jag maste repa upp som jag stickat pa ett arbete som ar hopplost att plocka upp igen nar man repar upp :cautious: och jag drar mig for att borja ... Oh well ... sa kan det ga.
Kolla efter AIP recept, anti inflammatory protocol så kan du nog hitta lite idéer iaf.

Giv mig styrka.
Jag blev vittne till något som jag bedömer som ett solklart kränkningsärende på min arbetsplats idag.

Jag h har ju slutat min tjänst men var in och vik:ade idag. Den nya läraren som gjorde sin första dag lyckades ställa till med rabalder. Både fysisk och verbal kränkning.
Jag blev så tagen att jag skakade efteråt. Och jag är inte så lätt att rubba.

Behöver hitta någon feelgood på play eller skingra tankarna på något annat sätt. Annars blir det svårt att sova inatt.

Ska nog ta en paus från arbetet ett tag (har suttit i flera timmar och rensat mejl och dokument, typ det värsta med mitt arbete...) för att gå ned till det lilla lokala ICA't och köpa lite bröd.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
679
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
209
Senast: zassoo
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
6 890
Senast: Sleepan
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Härnösand