Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min vanligtvis rätt coola häst var spänd och såg tigrar överallt idag, antagligen har han blivit skrämd av raketer igår och var på sin vakt efter mer läskigheter :( Skönt att vi hade med oss en trygg cob som sällskap och så slappnade han av när han fick springa lite.

Nu har jag ätit pizza som sig bör på nyårsdagen och latar mig i soffan. Känns som att jag kan somna när som helst...

Låter mysigt! :D Faktiskt!
Det är mysigt här! När det inte blåser storm... då är man glad över de renoveringar morfar gjorde på huset :p men det är roligare att vara här på sommaren när man kan vara ute, det är en liten stuga, så med 8 pers här blir det ganska trångt :D (de som bor här året om har byggt ut sina sommarhus till "normalstora" hus)

Satfläsk vad det stormar! Går vågor på vattnet utanför och jag oroar mig för att markisen ska lossna och flyga all världens väg. Kaoz :nailbiting:

Blåsigt ute. Fick hämta soptunnan som blåst till andra sidan vägen. Sen hade en ljusslinga åkt ner och vajade i vinden så tog bort den helt. Hade ingen lust att hämta stege och få den upp igen i denna blåsten.
Haft strömavbrott två gånger ikväll. Båda väldigt kortvariga. Men nu peppar peppar, ta i trä hoppas jag på att strömmen håller.

Ställer om och sätter på alla väckarklockor igen. Vardag imorgon. Jag hade väldigt gärna haft ledigt ett par veckor till!

Ska tydligen bli storm. Informerades om denna tilldragelse av pensionärerna i huset. Ser rätt fridfullt ut än så länge utanför fönstret

Visa bifogad fil 23382

Vackra Stockholm ❤️ Varldens vackraste huvudstad.

Blåser som tusan här också, termometern visar 4 gr varmt men är ändå jättekallt när man går ut

4*C ar jattekallt.🥶 har var det ungefar -3 i natt, men nu I solemn kommer vi latt upp till 18-20*C.
Vi har tillbringat nyar i lodgen, dar vi parkerat husbussen. Massor av trevliga manniskor, mycket bra orkester super god mat och billiga drinkar😋
Nu ar klockan nastan 11 och jag tankte kla pa mig och ga ut och trana med hundarna innan vi aker hem. I dag blir det en langsam dag aven om jag inte har varken ont i haret eller var direkt berusad i natt.

Dagen blev sa langsam att jag inte postade det har utan helt enkelt glomde trycka pa Svara:angel:
Hundarna fick en traningsrunda, vi gjorde ett snabbesok hos en av sonerna dar hundarna var ute och sprang pa angen som vilda tornadoes :cautious: Nu har vi just atit, hundarna borde vara hungriga men ar sa trotta efter alla roligheter i dag och att komma hem igen att de inte vaknat fran sin "eftermiddags slummer" fast det egentligen ar mattid, 5:30 pa kvallen. Det har nog alldrig hant att Rottisen inte suttit och vantat nagon halvtimma innan det ar dags for mat.:D

Och nu gick strömmen! Kom tillbaka!!!!!

Hur länge håller sig maten i frysen? Vet inte vart jag ska lägga maten, det är inte så kallt ute. Kanske bäst att låta det vara och hålla tummar att strömmen kommer snart

Ingen ström hos grannarna heller. Svart, stormigt och eländigt ute.
Äter choklad och försöker koppla bort vädret när jag ändå inte kan göra något åt det.

Och nu gick strömmen! Kom tillbaka!!!!!

Hur länge håller sig maten i frysen? Vet inte vart jag ska lägga maten, det är inte så kallt ute. Kanske bäst att låta det vara och hålla tummar att strömmen kommer snart
Håller tummarna för att strömmen kommer tillbaka för dig snart! Men angående frysen säger jag som @dobbis , maten håller sig länge om man låter bli att öppna. Frysens motor suger ju ut värmen som blir i frysen, så om man inte släpper in någon värme (genom att öppna) håller sig maten rätt länge.
Usch, låter inte kul att det lät som något rasade också..

Här lugnade det precis ner sig. Men det blåste rejält innan så det har nog ramlat några träd inatt med :/

Äter choklad och försöker koppla bort vädret när jag ändå inte kan göra något åt det.
Det är skittråkigt när strömmen går,jag blir genast kaffesugen,hungrig och vill gå på toa :D I o för sig så kan jag lösa 2 av problemen med att tända kaminen och sen använda utedasset eller den inne o vänta med att spola.

Choklad är gott, så det låter inte så illa, värre med strömmen.. har du inget stearinljus eller ficklampa du kan hänga i taket?

Här skulle man inte märka om strömmen gått, är i skogen (typ) och det finns inga lampor längs vägen, grannens hus är också en sommarstuga och andra grannarna har vi skog mellan... så enda sättet man skulle kunna märka det på är när man själv försöker göra något som behöver ström :D

Edit: Shit... ser nu hur tokigt det jag skrev ser ut... jag menar givetvis inte att du ska hänga ett stearinljus i taket :o

Choklad är gott, så det låter inte så illa, värre med strömmen.. har du inget stearinljus eller ficklampa du kan hänga i taket?

Här skulle man inte märka om strömmen gått, är i skogen (typ) och det finns inga lampor längs vägen, grannens hus är också en sommarstuga och andra grannarna har vi skog mellan... så enda sättet man skulle kunna märka det på är när man själv försöker göra något som behöver ström :D
Jag överlever allt :D planen, eller ja plan och plan. Men behöver inga lampor just nu, ska egentligen sova. Bara hetsar mig själv helt i onödan och tänker på hoppas att lampan vid gaveln har hållt. Har varit på halvsniskan en blåsig dag men säkrat upp den med nya tjocka skruvar.
Funderar på att ta ett bad, det lugnar alltid

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
679
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
209
Senast: zassoo
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
6 847
Senast: Sleepan
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar