Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
God fortsättning allihop :)
Vi hade en riktigt trevlig nyårsafton igår, det var ett gäng trötta men nöjda barn som stöp direkt i säng när vi kom hem. Hitills är jag den enda som är vaken här hemma.
Tänkte nyss att nu är det januari, sedan insåg jag att bebis kommer födas snart, den här månaden! Holy shit!O_o:love:

God fortsättning på er.

Här var nyårsafton en lugn tillställning och alla djuren klarade det bra. Frasse-katten låg i sovrumsfönstret och tittade på fyrverkerierna, Kisse-E gick och gömde sig, men var inte allt för orolig och hunden låg i soffan och stensov. Han var mest fundersam över varför alla var uppe så sent när han är van att gå och lägga sig vid nio. :laugh:

Milt väder börjar året med, det lovar gott :)
Idag ska jag komma igång med två hästar efter vilan och resten först på torsdag. Har faktiskt haft lite abstinens så känns bra :p
Annars tänkte jag göra en lite mer ingående planering. ”Personalmöte” med mig själv eller vad vi nu ska kalla det :p
Tänkte även börja läsa min bok av Zlatan jag fick i julklapp :)

Firar in det nya året med att städa färdigt mitt syrum. Insåg att det inte var ordentligt städat sedan innan förra julen eftersom jag hittade kvitton och påsar från julklappar som gavs bort då. :o Men nu är det rent och fräscht. :grin: Förutom kartongerna till julsakerna då, men de får stå kvar någon vecka till, tills det är dags att städa ut julen.

Collage 2019-01-01 10_48_42.webp

Firar in det nya året med att städa färdigt mitt syrum. Insåg att det inte var ordentligt städat sedan innan förra julen eftersom jag hittade kvitton och påsar från julklappar som gavs bort då. :o Men nu är det rent och fräscht. :grin: Förutom kartongerna till julsakerna då, men de får stå kvar någon vecka till, tills det är dags att städa ut julen.

Visa bifogad fil 23375
Snyggt! Jobbar du med det eller syr du som hobby?

Överväger om jag ska gå upp, sambon sover än men barnen är vakna. Åtminstone 2 av dem, oklart om alla är det

Bara vi som hade storm i natt förresten? Vi hade - hrm - "glömt" att ta ner tyget på paviljongen, så paviljongen lever inte längre.... :( Den blåste sönder totalt. Hästarna fick inte komma ut förrän det blev ljust idag, för jag kände behov av att kolla staketet innan jag vågade släppa ut! Blåser fortfarande friskt här.....

Vackert väder här, men all snö har smält bort över natten, ingen blåst dock!

Sitter i soffan och slöar medan en tvättmaskin är igång. Njuter av att kunna ha tid att vara på Buke.

Äter frukost och ska snart ut till stallet och rida ut med en vän som har blivit medryttare på en av hästarna där. Känner mig lite lagom bakis, dvs knapp något alls.

Bara vi som hade storm i natt förresten? Vi hade - hrm - "glömt" att ta ner tyget på paviljongen, så paviljongen lever inte längre.... :( Den blåste sönder totalt. Hästarna fick inte komma ut förrän det blev ljust idag, för jag kände behov av att kolla staketet innan jag vågade släppa ut! Blåser fortfarande friskt här.....
Vi har runt 25sek/m här så det blåser gott. Egentligen ville jag ut på promenad men är inte så sugen på att blåsa bort så vi skippar nog den.

Jag lyssnar på musik och läser dikter/verser som passar till en dödsannons. (Min mormor har somnat in, känns helt overkligt att skriva de orden :()
Ska snart till stallet och natta hästar så jag hinner hem igen innan det börjar smälla en massa här ute och hundarna blir rädda. Än sover de sött :heart

Beklagar förlusten :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
207
Senast: zassoo
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
6 396
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 130
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?