Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä men i förrgår på mitt jobbÅker buss. Busschauffören spelar Guns n Roses på högsta volym. Det var ju inte igår
Sitter och klurar på sambons födelsedagspresent, tänkte beställa glasblock med gravyr alternativt print med vinyl. Men tvekar om jag ska beställa med bebis ultraljudsbild eller ljudvågor från hennes hjärtljud, båda känns som bra alternativ och han skulle älska båda alternativen. Ultraljudsbilden har jag ju redan men ljudvågorna måste jag i så fall spela in hos bm
Håller med. Och engelskans (kommer från amerika?) "Break/broken in" om att rida in en häst, inriden häst, tycker jag är lute sådär... heheFunderar på varför man säger dött lopp eller död löpning när två hästar är exakt jämsides på mållinjen
Det är ju ingen som dör? Var kommer det ifrån egentligen
Break in var väl tyvärr ofta sanning förut då man satte på en sadel och lät hästen bocka tills den var slutkörd alltså motståndsviljan bruten/broken så det uttryckets ursprung kan jag begripa även om jag inte gillar detHåller med. Och engelskans (kommer från amerika?) "Break/broken in" om att rida in en häst, inriden häst, tycker jag är lute sådär... hehe
Break in var väl tyvärr ofta sanning förut då man satte på en sadel och lät hästen bocka tills den var slutkörd alltså motståndsviljan bruten/broken så det uttryckets ursprung kan jag begripa även om jag inte gillar det
Men dött lopp eller ännu värre död löpning jag undrar hur det uttrycket uppstod eller vad det kommer ifrån
@ Seabaz Tack
Jag älskar när jag får förklaringar till småkonstiga uttryck
Jag har googlat men hittade inte din braiga förklaring
Tänkte att jag skulle sova tidigt, men uppenbarligen blev det inte så. Sitter istället och försöker förstå hur man ska räkna ut någon krånglig multiplikation i Fysik. Det går sådär så förmodligen ger jag upp för inatt snart.