Vad gör vi? Del XCV

Klockan är 06.30 här och det är 31 grader och 86% luftfuktighet.
Vi har en heat wave som rullar över oss just nu, från igår och förmodligen värst i morgon eller tisdag med grader upp till 40 på vissa ställen.. och sedan lite mildare igen förhoppningsvis till slutet av veckan.

Ridturerna på eftermiddagarna är inställda till på torsdag.
Jag är ledig nu egentligen men hoppar in och jobbar den här morgonen då det är fullbokat trots lågsäsong.

Får se om sambon och jag tar nån tur till nån strand i em och ligga i skuggan under nån palm.
Alternativt stanna inomhus i AC

Letar annonser på jobb. Hittar inget.
Avslutade en prenumeration på en tidning. Samt har infört akut köpstopp.
Behöver se över utgifterna eftersom A-kassan brukar vara sen med att komma igång med utbetalningarna. Räknar med att januari blir en väldigt tuff månad, efter en snål december
Himla tur att jag inte har en massa julklappar att köpa.

Nåväl, det har gått förr, det ska gå den här gången också. ;)

En bekanting tyckte att det var bra läge att kommentera att min mat verkar tråkig, precis när jag berättat om att jag hittat ny, spännande mat i affären (bland annat champinjonburgare :d ). Nu sitter jag och försöker övertala honom att åtminstone prova någon vegetarisk mat någon gång, jag som annars inte ger mig in i matdiskussioner med köttätare. Herregud. Jag behöver verkligen något vettigt att göra istället för det här.

Letar annonser på jobb. Hittar inget.
Avslutade en prenumeration på en tidning. Samt har infört akut köpstopp.
Behöver se över utgifterna eftersom A-kassan brukar vara sen med att komma igång med utbetalningarna. Räknar med att januari blir en väldigt tuff månad, efter en snål december
Himla tur att jag inte har en massa julklappar att köpa.

Nåväl, det har gått förr, det ska gå den här gången också. ;)
Håller tummarna @tanten för vad jag sett i dina inlägg så är du en av de vettigare slaget inom sfi.
:)

Pojkvännen spelar god of war och jag ligger bredvid och slösurfar :D. Småkikar lite på julklappar.

Samt grämer mig över att det gått 11 veckor utan ett knyst från FK.

Jag känner mig negativ och värdelös samtidigt som det känns som att jag ska gå under. Vet inte var jag ska ta vägen så jag sitter i sängen och funderar på vad jag ska göra för att hjälpa mig själv att inte känna/må såhär. Fastän jag vet att det enda jag borde göra just nu är att sova och vila. Vilket ju inte går pga alla tusen tankar som snurrar runt :arghh:

Men det ska väl inte vara omöjligt att somna så jag säger väl godnatt ändå..

Snor denna från en gammal bukefalist, på fb
1543132177194.webp

Fick ett samtal nyligen från en i stallet och hon lät så allvarlig så tänkte att hjälp har det hänt något! Men nej hon ville prata om årets julpynt :rofl:
(Vi brukar ha en julpyntardag för de som är intresserade men i år har jag inte riktigt kommit till skott än, men nej jag har inte glömt ;))

Är på lite konstigt humör.
Känner att samtidigt vill jag göra mycket och ta vara på dagen och samtidigt har jag ingen jättelust att gå ut i kylan mer än nödvändigt.
Så har hittills inte gjort mycket idag. Tagit ut hästarna i morse och sen tvättat, eldat och målat på en balja (som är isolerad och ska ut i en hage sen).
Det är soligt och fint ute men som sagt flera minusgrader. Nästa helg ska det förhoppningsvis bli lite mildare.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 086
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
83 84 85
Svar
1 689
· Visningar
45 768
Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 123
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Textilåtervinning
  • Autistisk bror
  • Badrumsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur