Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kfm ringde med lite frågor igår
De frågade när jag senast haft fast jobb.
Jag bara ööhhh 1997.
Så jäkla illa är det.
På 20 år har jag inte haft en tillsvidare anställning
Jobbat har jag i massor men ja
De tänker väl i stort hur min situation har sett utSpelar väl inte så stor roll vilken anställningsform man har? Såvida man inte ska låna massa pengar eller dylikt?
Utan kaffepauser - ingen dealAbsolut att man måste interagera med människor
Men du kanske har tiden att dricka kaffe i lugn och ro ex vis
Att jobba på kontor fem dagar i veckan.
Att inte behöva interagera med människor 8 timmar om dagen
Jag vet att du inte bett om det, men: mitt råd är att vänta med husbilslån tills du har en fast anställning. Det är surt att betala lån när man har en liten inkomst (a-kassa).Funderar på att köpa husbil. Hittat en vi gillar. Men jag vet inte. Planen var att köpa en när min häst är borta, dels för att slippa hitta hästvakt (han har eksem så det är rätt mycket passande) dels för att hinna spara ihop mer pengar. Men det går ju ta lån.
Jag vet att du inte bett om det, men: mitt råd är att vänta med husbilslån tills du har en fast anställning. Det är surt att betala lån när man har en liten inkomst (a-kassa).
Det kan ju vara att de börjar bygga bo. Det hade vi för ett par år sedan i den pipan som går till köksfläkten. Jag städade bort boet, och sedan har det aldrig hänt igen.Nyss hade jag uppenbarligen fåglar i min murstock. Det hördes ett jäkla liv därifrån. Jag hoppas de tar sig upp och ut från skorstenen själva. Nu är det i alla fall tyst.
Det känns inte helt okej att ha fåglar där så jag behöver nog sätta upp ett galler på skorstenen. Men lusten att klättra upp där och göra det finns inte riktigt. Det är sjukt högt där och jag är något höjdrädd.
Ja, så kan det vara. Ljuden hördes tydligt där ventilationsluckan sitter på murstocken. Jag får försöka rensa där.Det kan ju vara att de börjar bygga bo. Det hade vi för ett par år sedan i den pipan som går till köksfläkten. Jag städade bort boet, och sedan har det aldrig hänt igen.
Vi är ju två om det så det är lugnt. Handlar om 20k ungefär.
Har inte hört talas om henne ändå har jag hängt med lite om forskningen på det området eftersom jag är lite nördig av mig