Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
En lite för tidig julklapp.... :) ???

Jag har LÄNGE funderat på att börja samla på det fina (lilla) luciatåget av Erkers Marie Persson. Vet inte riktigt hur jag ska motivera det heller, förutom att det är så himla fint och att jag VERKLIGEN vill ha det. Så en av figurinerna blir nog en tidig julklapp till mig själv, och sedan ska jag övertala mannen att han vill ge mig en också.... :angel: Än så länge tänker jag en av lucia-varianterna och kanske ängeln.... :love:

Åh, de är jättefina :). 🧡
 
Blä. Sjukdomskänsla typ känner mig febrig men har inte det enligt tempen. Hm undrar om det är ÄL som spökar 🙃. Nåja. Drömde inatt dels om att jag blev typ likfärgad 😳 men också om en jättestor prinsesstårta och tårtor ska tydligen vara bra att drömma om 😁
Fortfarande inte feber och mår bra, mkt möjligt att ÄL ger sån känsla, men jädra vaxproduktion i örena igen, känns ju kul. Mutter. Hursomhelst har jag varit i stallet en stund och skrittade ut och klättrade en halvtimme vilket kändes lagom efter gårdagens hoppning och det gick så bra så :). Det enda var ju att blåsten dolde ljudet av bilen som kom ikapp oss så jag hoppa snarare till än hästen :D . När jag kom hem gick jag direkt ut och rastade grannarnas två hundar; hundvakt idag :). Och nu har jag precis ätit tacos till lunch, dags att fixa kaffe :).
 
Kan ni vara snälla och hålla tummarna för att regnet inte kommer tillbaka idag och att det håller sig relativt vindstilla?! Please 🙏

Vi har "bara" takskivorna kvar att sätta på verandan, sen är den klar! Det hade varit så skönt att få det gjort innan tisdag då det tydligen inte bara ska ÖSregna - utan värre ändå enligt SMHI :nailbiting:
Igår hade det varit läge om det inte blåst så förtvivlat, plasttak-skivor på 4,5 m2/st kan bli hyggliga flygplan... så vi lät bli :angel:
 
Försöker sätta mig in i situationen i Afghanistan, som jag egentligen kan pinsamt lite om. Men det låter ju inte lovande att det av allt att döma ser ut som att presidenten kommer avgå, att talibanerna tar stad efter stad. Före 2001 fungerade de väl lite som en fristad för al-Qaida och med tanke på det flaggats en del om potentiella dåd för att fira 20 års-jubileet 11/9 så låter det kanske lite läskigt så sett också, och inte bara för de som bor där.
 
Startat en jordfabrik i garaget. Bokashi + "fuljord" = väldigt fin jord om några veckor.
Funderar på att börja ta kaffesump från jobbet så jag får ännu mer fin jord. Men då behöver jag utöka min tillverkning med antingen fler backar eller pallkrage utomhus. Jord kommer det gå åt framöver till alla planteringar jag tänker göra.
 
En lite för tidig julklapp.... :) ???

Jag har LÄNGE funderat på att börja samla på det fina (lilla) luciatåget av Erkers Marie Persson. Vet inte riktigt hur jag ska motivera det heller, förutom att det är så himla fint och att jag VERKLIGEN vill ha det. Så en av figurinerna blir nog en tidig julklapp till mig själv, och sedan ska jag övertala mannen att han vill ge mig en också.... :angel: Än så länge tänker jag en av lucia-varianterna och kanske ängeln.... :love:

Inte riktigt... har lite "måste-saker" som går före.

Erkers Maries hästar tycker jag är ljuvliga :love:
 
Försöker sätta mig in i situationen i Afghanistan, som jag egentligen kan pinsamt lite om. Men det låter ju inte lovande att det av allt att döma ser ut som att presidenten kommer avgå, att talibanerna tar stad efter stad. Före 2001 fungerade de väl lite som en fristad för al-Qaida och med tanke på det flaggats en del om potentiella dåd för att fira 20 års-jubileet 11/9 så låter det kanske lite läskigt så sett också, och inte bara för de som bor där.
Det är fruktansvärt. Har en kompis som jobbar med att bevaka mellanöstern och allt jag hör från henne om Afghanistan gör mig riktigt ledsen.
Det känns så himla svårt att lösa problemen.. 😓
 
Startat en jordfabrik i garaget. Bokashi + "fuljord" = väldigt fin jord om några veckor.
Funderar på att börja ta kaffesump från jobbet så jag får ännu mer fin jord. Men då behöver jag utöka min tillverkning med antingen fler backar eller pallkrage utomhus. Jord kommer det gå åt framöver till alla planteringar jag tänker göra.

Hehe, bokashi är kul och fascinerande. När jag startade min bokashi snodde jag morotsblast som folk rivit bort från sina morotsknippen på ica, och tiggde till mig sådant som rensades bort av personalen, allt för att fylla första hinken snabbt. Lycka till med din bokashi!
 
Varit i lickershamn men de blåste så jäkla mycket 😅 Båtarna inatt och imorse tror jag blev inställda pga av hård vind läste jag någonstans ...

Men hoppa in i fiskboden och handlade innan vi åkte hem 😊
 
Hehe, bokashi är kul och fascinerande. När jag startade min bokashi snodde jag morotsblast som folk rivit bort från sina morotsknippen på ica, och tiggde till mig sådant som rensades bort av personalen, allt för att fylla första hinken snabbt. Lycka till med din bokashi!

Det är jättekul! Har hållit på några år med vanliga hinkar, men vann två med kran i en tävling i Land i våras. Mycket smidigare!
 
Har varit ute och sprungit en timme, packat upp lite. Sitter nu på balkongen med kall Pepsi, två ballerinakex och Hästhållning i praktiken (nädå jag har inte alls hästabstinens :angel:)

I morgon får jag äntligen åka till ridskolan :banana: ska putsa mina ridskor sen.
Det går aldrig ur, den här plågsamma veckan innan ridskoleterminen går igång. Jag är lika förväntansfull varenda år 🙈:o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 158
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 909
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp