Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var en räv i hagen idag. Ambres gick med stöddiga steg mot den för att kolla in ( ellerjaga bort?). Men när räven rörde sig blev Ambres skitskraj och sprang till mig i full galopp :D :love: Det var mao inte läge att sitta upp själv idag :D
Vad är det för häst du har? Såg ut att vara större än ponny iaf på öronbilden du la ut :).
 
Har varit ute och sprungit en timme, packat upp lite. Sitter nu på balkongen med kall Pepsi, två ballerinakex och Hästhållning i praktiken (nädå jag har inte alls hästabstinens :angel:)

I morgon får jag äntligen åka till ridskolan :banana: ska putsa mina ridskor sen.
Det går aldrig ur, den här plågsamma veckan innan ridskoleterminen går igång. Jag är lika förväntansfull varenda år 🙈:o
Kan tänka mig in i din känsla 🥰
 
När man är på semester och någon annan ska sköta djuren hemma :nailbiting: Svettigt värre speciellt med tanke på vilket skit väder d är hemma. Kung Puck hade varit borta över ett dygn när jag fick syn på honom i kameran som står i fönstret mot framsidan. Kasta mig på telefonen och ringde syrran som åkte dit direkt. Så nu är han inne hungrig och trött :love: Snart är matte hemma Puckis snart ❤️
 
Röjde bland böckerna på golvet. Hade dubbletter av vissa, så de åkte i kassen direkt till insamlingen till Erikshjälpen.
Städar akvarium som vanligt. Måste sparka igång mitt ytterfilter så jag slipper städa alla små innerfilter...
Passade på att gå igenom alla mina gamla cdskivor, så nu lyssnar jag på Ainbusk - Jul på Gotland...:o
 
Precis tagit ett litet, litet varv med handputtaren. Robotgräsklipparen har lagt av..
Orkade klippa typ en tredjedel av framsidan, resten får vänta lite till. Svintungt! Långt gräs och ojämn gräsmatta.. Funderar på att göra något åt det nästa säsong. Först få liv i roboten igen.
 
Tvätten ligger i maskinen. Jag har bytt lampa och satt upp den som satt i vardagsrummet i sovrummet. Fortfarande förbannad över att flyttkarlarna hade sönder min lilla glasfjäril som satt på den. Försöker glömma det mellan varven. Nåja lite pyssel och svart tejp och den kommer se ok ut i taket.

Letar efter en liten och lätt rosa glasfjäril eller liten fågel att sätta på lampan som ersättning. Hittade en trevlig i våras, köpte aldrig och nu har den utgått ur sortimentet. :arghh: Tips och råd tas tacksamt emot.
 
Det är fruktansvärt. Har en kompis som jobbar med att bevaka mellanöstern och allt jag hör från henne om Afghanistan gör mig riktigt ledsen.
Det känns så himla svårt att lösa problemen.. 😓
Nu kommer det väl inte ens kallas Afghanistan länge till, utan det blir väl Islamiska Emiratet Afghanistan. Känner mig extremt sen på bollen som inte ens tänkt på att ju landet kallades så under talibanernas styre där innan 2001. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 160
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 913
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp