Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså ja jag tjatar… men mina grannar alltså ❤️
Jag kommer hem till en påse på dörren från en tant i huset. En massa grönsaker från hennes lantställe! :love:
Nu knackar en annan granne på dörren och bjuder på iransk brakmiddag, rester från hennes släktmiddag igår 🤤🤤🤤
 
Tände i pannan och njuter nu av att golven inte längre är iskalla och det går att värma händerna på elementen.

I ugnen gräddar bröd och jag har en kastrull aroniasylt på spisen. Hittade påsen med bär och insåg att den var gammal och nog borde göras något med. Så det fick bli sylt. Rev ner ett par äpplen i kastrullen också.

Men det är med viss förtvivlan jag tittar på min vedhög. Den är fortfarande alldeles gigantisk. Trots att jag bär och kör .Bär och kör. Och staplar.
Staplarna inne i vedbon växer. Men ack så långsamt.
Måste du stapla? Jag har hivat in allt då är det i alla fall inne :)
 
Man kan tycka det. Men icke. Lite extra får han men inte alls så mycket som han förtjänar. Inte ens en fast tjänst erbjuder de, utan "visstid utan slutdatum". Och det är tydligen helt okej att göra så.

Oacceptabelt!!! Så dålig stil. De borde vara glada och tacksamma att de har honom speciellt då de verkar ha allvarlig kris på bemanningsfronten… vad gör de om han slutar? Jag hade förhandlat i det läget om jag vore han
 
Oacceptabelt!!! Så dålig stil. De borde vara glada och tacksamma att de har honom speciellt då de verkar ha allvarlig kris på bemanningsfronten… vad gör de om han slutar? Jag hade förhandlat i det läget om jag vore han
Det skulle bli väldigt synd om kunden, som då står utan assistans.. Det är väl därför min man ställer upp hela tiden, för att det inte ska gå ut över kunden. Han är inte så påstridig så nån förhandling lär det inte bli.
 
Letar efter en liten och lätt rosa glasfjäril eller liten fågel att sätta på lampan som ersättning. Hittade en trevlig i våras, köpte aldrig och nu har den utgått ur sortimentet. :arghh: Tips och råd tas tacksamt emot.
Hur liten är liten?
Jag har en svagt rosa pytteglasfågel hemma som jag kan skicka till dig om du vill :heart
Jag kan fota på tisdag och mäta exakt, skulle tro att den är runt 4 cm.
 
Efter hundpromenaden lagade jag söndagsmiddag; potatisgratäng med delikatesspotatis och vispgrädde, stekte rostbiffstek (ska testa att tillaga i ugnen nästa gång :) ) sallad och kall bea :d . Mamma kom och åt och sambon åt en timme efter typ då han varit på granngården och vår fd hyresvärdar och hjälpt till att köra in halm :). Sen jag har e-handlat på CG och nu sitter jag i badet med en bacardi breezer :love:.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 162
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 913
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp