Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Landat hemma igen efter en lång helg, lite mysigt att vi hann stanna hos min kusin på vägen hem och även träffa min farbror och faster. Alldeles för länge sedan. 😍 men det är tomt här hemma och jag får sitta på händerna för att låta sonen vara och inte peppra honom med meddelande för att jag saknar honom. 😂
 
De säger ingenting. Men min erfarenhet av kommunal är att de är rätt tandlösa..
Ärligt talat tror jag alla (nåja, inte vissa kollegor) bara ser till kundens behov just nu.

Pratade med maken nyss. Han är riktigt trött och sliten.. Hoppas han får vara ledig några dagar nu.
Om de försöker ringa in honom så säg åt han att sjukanmäla sig några dagar, han måste ju få vila upp sig. Och blir det kris så kanske företaget fattar att de behöver trycka på att resten av dess anställda ska göra sina pass...
 
Fastnade i soffan men ska få in mig själv i duschen och sen sova. Katterna har äntligen lugnat ner sig iaf, ena är kränkt och surar över att vi inte gosat tillräckligt idag(läs: 24/7) medan den andra surar över att jag stängde balkongdörren vid 20 och inte öppnar igen trots tjat 🙄 Hoppas jag får sova inatt.
 
Känner mig trött, men inte på något trevligt "Åh nu kan jag lägga mig"-sätt utan mer rastlös men slutkörd typ. Funderar också på om jag är hungrig. Ligger i sängen nu med hundarna, alla kläder till imorgon framplockade och tror att allt är i ordning. Har energidryck i kylen också. Det var läänge sedan jag drack sådant men nu är det dags igen. Otroligt god är den iaf!
 
Fy fasen vad mycket. Jag beställde bara ett lass i år, så typ hälften av ditt, men jag är inte klar med det ens.
Jag har bara ved som uppvärmning. Och värmer två hus. Dvs det ena bara till underhållstemp men ändå. Plus att jag myseldar inne en del.

Riktigt kalla vintrar går det mesta åt. Är det mildare så förbrukar jag kanske bara hälften. Så det jämnar ut sig om jag beställer mycket vartannat år ungefär. Förra året köpte jag tio kubik och det räckte tillsammans med det som var över från tidigare år.
 
Jag har bara ved som uppvärmning. Och värmer två hus. Dvs det ena bara till underhållstemp men ändå. Plus att jag myseldar inne en del.

Riktigt kalla vintrar går det mesta åt. Är det mildare så förbrukar jag kanske bara hälften. Så det jämnar ut sig om jag beställer mycket vartannat år ungefär. Förra året köpte jag tio kubik och det räckte tillsammans med det som var över från tidigare år.
Låter jobbigt att bara köra med ved. Jag har ju luftvärmepump också och det underlättar.
 
Om de försöker ringa in honom så säg åt han att sjukanmäla sig några dagar, han måste ju få vila upp sig. Och blir det kris så kanske företaget fattar att de behöver trycka på att resten av dess anställda ska göra sina pass...
Men exakt! Hur ska det gå för kunden om han begår misstag pga trötthet? Alltså det är ju en lose- lose för alla parter...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 160
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 913
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp