Hur liten är liten?
Jag har en svagt rosa pytteglasfågel hemma som jag kan skicka till dig om du vill
Jag kan fota på tisdag och mäta exakt, skulle tro att den är runt 4 cm.
Oooooh ja!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur liten är liten?
Jag har en svagt rosa pytteglasfågel hemma som jag kan skicka till dig om du vill
Jag kan fota på tisdag och mäta exakt, skulle tro att den är runt 4 cm.
Är uppväxt i hus med enbart vedeldad panna och det var många kubik ved som skulle in varje år, men det var liksom en del av livet och jag saknar det ibland. Heldagarna ute i skogen (vi avverkade eget också) om hösten och sedan kapning, klyvning och stapling på våren.Jag har bara ved som uppvärmning. Och värmer två hus. Dvs det ena bara till underhållstemp men ändå. Plus att jag myseldar inne en del.
Riktigt kalla vintrar går det mesta åt. Är det mildare så förbrukar jag kanske bara hälften. Så det jämnar ut sig om jag beställer mycket vartannat år ungefär. Förra året köpte jag tio kubik och det räckte tillsammans med det som var över från tidigare år.
De kallas ju sommar detta här juUsch vad det är kallt ute![]()
Det jobbiga är när veden ska in. Har gått utmärkt fram tills nu när min hälsa är så vacklande. En jag kommer att få hjälp.Låter jobbigt att bara köra med ved. Jag har ju luftvärmepump också och det underlättar.
Åh, i år ska jag våga ge mig på att elda i vedspisen i köket!Det jobbiga är när veden ska in. Har gått utmärkt fram tills nu när min hälsa är så vacklande. En jag kommer att få hjälp.
Själva eldningen är en baggis. Jag startar en brasa på kvällen och fyller eventuellt på. Sedan är det varmt ett dygn.
Blir det kulet inne så tänder jag i spispannan i köket också. Varmt och skönt. värmen från ved går inte att jämföra med annan värme.![]()
Nej, jag vägrar!De kallas ju sommar detta här ju