Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men kom igen eller! Nu får maken stanna på jobbet igen för någon är sjuk. Misstänker att det snarare handlar om "vill inte jobba natt och helg" än faktisk sjukdom. Det är alltid samma person och samma typ av pass..
Börjar dessutom tro att min man är den enda anställda.. Ingen annan ställer upp verkar det som.
 
Driver med folk på Blocket. :angel:

Svarar på hundannonser där jag är en riktig pest, att de som söker fodervärd inte alls behöver betala mig och att jag tar för givet att vi använder oss av SKK:s fodervärdsavtal + alla som har importer att de säljs med vaccintyg för rabies, stamtavlor och klara papper från både tull- och jordbruksverk. Undrar om jag får några svar. :bag:
 
Tände i pannan och njuter nu av att golven inte längre är iskalla och det går att värma händerna på elementen.

I ugnen gräddar bröd och jag har en kastrull aroniasylt på spisen. Hittade påsen med bär och insåg att den var gammal och nog borde göras något med. Så det fick bli sylt. Rev ner ett par äpplen i kastrullen också.

Men det är med viss förtvivlan jag tittar på min vedhög. Den är fortfarande alldeles gigantisk. Trots att jag bär och kör .Bär och kör. Och staplar.
Staplarna inne i vedbon växer. Men ack så långsamt.
 
Var nere i källaren för att leta efter en kruka, slutade med att jag bär upp en kartong fylld med grejer.. Nu har jag dock fyllt kartongen med andra grejer som ska ned till förrådet, så det jämnar ut sig.

Så nu har jag bytt ut några skulpturer på hyllorna och tagit upp lite höstkläder till stallet.
 
Men kom igen eller! Nu får maken stanna på jobbet igen för någon är sjuk. Misstänker att det snarare handlar om "vill inte jobba natt och helg" än faktisk sjukdom. Det är alltid samma person och samma typ av pass..
Börjar dessutom tro att min man är den enda anställda.. Ingen annan ställer upp verkar det som.
Så där kan det ju inte fortsätta!!!! Han kan ju inte hålla ett sjunkande skepp flytande själv!!
 
Nu kommer det väl inte ens kallas Afghanistan länge till, utan det blir väl Islamiska Emiratet Afghanistan. Känner mig extremt sen på bollen som inte ens tänkt på att ju landet kallades så under talibanernas styre där innan 2001. :(

Jo. Det har varit snett och vint förr. Det tragiska är väl att X antal miljarder satsade slutar i samma situation igen. Är extremt oroad över hur det ser ut, för de krafter som vill ha en modern stat.
 
Nu är Linus hemma 🥰
9D0E4F2E-8DA1-47B3-B6E8-D18D55C57AEF.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 160
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 913
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp