Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Skrynkliga. Kombinerat med birkenstocks. Kaos 😆
Haha.... PÄ sommaren verkar jag antingen ha birkenstock-typ-sandaler ELLER gympaskor pÄ fötterna.... NÄgon ropade "Hej bettysmatte!" pÄ jobbet. Personen var pÄ andra vÄningen (jag pÄ första) och kunde bara se mina ben och fötter. Men hon visste ÀndÄ att det var jag pga klÀnning kombinerad med birkenstock-sandaler...... :rofl:
 
Varit pÄ trÀning med storhÀsten, skulle egentligen haft med islÀnningen men han blev halt (Àr ohalt nu men fÄr vila lite till).

Var mycket hemska saker runt travbanan som vi red fram pÄ och paddocken var mycket lÀskig först, den hade sand som underlag! :eek:
Men det gick bra efter ett tag nÀr hon var mer koncentrerad :)

Fick ocksÄ publik, var nÄgra som var lite förvÄnade över att hon faktiskt töltar. Och nÀr vi skulle tillbaka till transporten var det en travmÀnniska som var mycket fundersam över vad hon var för nÄgon :p
 
Haha.... PÄ sommaren verkar jag antingen ha birkenstock-typ-sandaler ELLER gympaskor pÄ fötterna.... NÄgon ropade "Hej bettysmatte!" pÄ jobbet. Personen var pÄ andra vÄningen (jag pÄ första) och kunde bara se mina ben och fötter. Men hon visste ÀndÄ att det var jag pga klÀnning kombinerad med birkenstock-sandaler...... :rofl:

Jag har Ă€ven vita sockar köpta pĂ„ Ica Maxi i skorna. Det gĂ„r bra nu
 😂
Plus att det ser ut som att jag hade rÄd med en halv lÀppförstoring :rofl:

0E3C0512-FEC5-41A8-82AD-86DBBC7EE688.webp
 
SvÀr lite stillsamt över den förra som glasade och kittade avkommans fönster.
Dels sÄ Àr rutorna exakt inpassade sÄ det inte en Àr en halv millimeter tillgodo runt om (hej spÀnningssprickor) och dels sÄ Àr kittet av nÄn okÀnd sort som mest liknar plastic padding. StenhÄrt och svÄrt att fÄ bort.

Jag oljar och svÀr. Men trÀgen vinner.

Staplar ved ocksÄ. Orkar ju inte sÄ mycket sÄ nÀr jag kroknar sÄ gÄr jag till fönstren och svÀr lite. OmvÀxling förnöjer...
 
SvÀr lite stillsamt över den förra som glasade och kittade avkommans fönster.
Dels sÄ Àr rutorna exakt inpassade sÄ det inte en Àr en halv millimeter tillgodo runt om (hej spÀnningssprickor) och dels sÄ Àr kittet av nÄn okÀnd sort som mest liknar plastic padding. StenhÄrt och svÄrt att fÄ bort.

Jag oljar och svÀr. Men trÀgen vinner.

Staplar ved ocksÄ. Orkar ju inte sÄ mycket sÄ nÀr jag kroknar sÄ gÄr jag till fönstren och svÀr lite. OmvÀxling förnöjer...

Att svÀra Àr bra för magen. Heja dig!

SjÀlv filosoferar jag över ett nödvÀndigt besök till affÀren för att inhandla tvÀttmedel, eftersom jaget totalt glömde bort att köpa tvÀttmedel och toapapper nÀr jag var dÀr sist, tvÄ ganska viktiga delar av livspusslet.
 
Jag vet inte vad som hÀnde pÄ hundpromenaden men nÀr jag kom hem drog jag igÄng med att baka foccacia och koka kycklingsoppa!?!?

Jag har inte bakat sen jag provade pÄ att baka surdegsbröd för typ tvÄ Är sedan. Det försöket föll inte sÄ bra ut...
 
Tog mig till ett naturreservat och gick en lÄngpromenad. HÀrligt om man bortser ifrÄn att jag nu Àr halt i min trasiga fot.
MÄste verkligen ta tag i att kolla upp den, sÄ less pÄ smÀrta nu.

Nu ska jag sÀtta mig och lÀsa en av mina geologiböcker som jag hittade igÄr.
 
Har hittat en bok jag verkligen vill ha (Rörstrands serviser under 290 Är) men kan inte riktigt motivera köpet just nu... :(
En lite för tidig julklapp.... :) ???

Jag har LÄNGE funderat pĂ„ att börja samla pĂ„ det fina (lilla) luciatĂ„get av Erkers Marie Persson. Vet inte riktigt hur jag ska motivera det heller, förutom att det Ă€r sĂ„ himla fint och att jag VERKLIGEN vill ha det. SĂ„ en av figurinerna blir nog en tidig julklapp till mig sjĂ€lv, och sedan ska jag övertala mannen att han vill ge mig en ocksĂ„.... :angel: Än sĂ„ lĂ€nge tĂ€nker jag en av lucia-varianterna och kanske Ă€ngeln.... :love:
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Tjatter Jag fick en obehaglig kÀnsla nu.. och eftersom jag i min behandling tÀnker att jag inte ska Àta eller ha Ängest utan istÀllet prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • LĂ„st
Tjatter Vi gör oss fĂ€rdiga för lĂ€ggdags! :D Är trött och katten Alice vĂ€ntar pĂ„ att vi ska lĂ€gga oss i sĂ€ngen sĂ„ att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 158
  • LĂ„st
Tjatter Årets första VGV! Jag har just brĂ€nt in den nya ugnen och försöka mig pĂ„ att göra börek (pga sĂ€rbon, han köpte det pĂ„ Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 909
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i TÀby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • UppdateringstrĂ„d 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

HĂ€strelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp