Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Middagen ar just avaten. Princess Diva (en mycket hungrig Rottweiler) vill allra helst vara med mig i koket nar jag lagar mat. Jag ar inte sa valdigt ordningsam :o Det ramlar ofta ner saker nar jag lagar mat. Det ar Diva's favorit for hon kan da fa smakprov pa vad vi ater. Nar hon var ung i South Carolina fick ingen hund vara med i koket nar jag lagade mat, mest for att det da blev situationer nar tva rottisar garna vaktade bade mig och eventuella nedfall. Sedan Mandy dog har jag inte riktigt hallit efter denna goda vana :o Diva star garna mellan mig och skapet under skarbradan ... sa hon kan fanga vad som kommer pa vagen ner, gissar jag.:cautious:

Haromdagen surnade jag till nar jag snubblade pa hund som forsokte ta sig fram just dar jag ville vara, sa vi har kort "off!" sedan ... men pa grund av varmeboljan har jag inte lagat mat sa 🙄
I dag sa jag till Diva ... Off, hon gick ut ur koket och satte sig inte forran hon var pa andra sidan troskeln. (Good Dog!) Maken holl just pa att riva daikon radissor, de langa gula, sa nar han var klar med forsta tog jag den sista biten och belonade for att hon var sa himla duktig och stannade pa sin sida av troskeln ... Hon blev jatte glad. Slickade upp de sma bitar som fallit ner efter hon svalde den forsta biten som var stor nog att tugga. Suck ... den har hunden ater precis vad som helst.🙄
 
God morgon
IMG_20210815_071006.webp
 
En gang i min ungdom hade jag en simames som AVGUDADE alla som var radda for henne eller alergiska. Hon gillade inte alls frammande manniskor ... men med de radda och allergiska var det svart att halla henne fran att hoppa upp i knaet, nagot hon bara gjorde med mig och mitt ex. Da hon oppnade alla dorrar i lagenheten (inklusive ytterdorren) gick det inte att stanga in henne nagon stans ... Ibland tanker jag pa henne, Lilla My, och onskar att jag da hade vetat vad jag vet nu om att trana djur.
Haha Sparky kanske är likadan!

Träna katter är hur kul som helst. Min knasboll kan en himla massa roliga kommandon och pappa fick testa att ge dem. Hon gjorde allt mycket entusiastiskt och pappa tyckte hon var bättre tränad än vilken hund som helst :D
 
Valpen sov hela natten. Va upp med henne först vid 5.45 eller nåt sånt och sen fick jag faktiskt henne att somna om till kl 8 :love:

Nu ska hela familjen hjälpas åt att städa övervåningen och vika bort all tvätt. Har inte riktigt varit prio denna veckan 😅
Men på onsdag börjar äldsta dottern skolan och då fredag börjar yngsta dottern och det är alltid skönt att ha det iordning inför att komma tillbaka till rutiner. Känns som dom haft sommarlov i en evighet 😂
 
Min polare råkade slå upp en dörr i ansiktet på mig. Mer exakt på läppen. Turligt sitter alla tänderna kvar. Men högra sidan av överläppen ser ut som att jag genomgått en riktigt oklar läppförstoring. Min polare erbjöd sig att slå upp dörren igen och sikta på vänster sida så det blev ”ett mer jämnt resultat”. Jag tackade för erbjudandet men hoppade det.
Är nu på väg till båten med en mkt oklar look. Är även iklädd kläderna jag sov i inatt. Skrynkliga. Kombinerat med birkenstocks. Kaos 😆
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 157
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 909
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp