Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev en trevlig dag trots huvudvärken. Pappa var över och det är så kul att se Sparky som vanligtvis tycker nya människor kan vara lite weird klampa fram som om hon alltid känt honom.
Jättesynd verkligen att pappa är allergisk, han sa till och med att han så himla gärna skulle vilja gosa mer. :(
Sparky gillar honom verkligen också. :)
 
Orolig för min dator. Den har kämpat på i ett antal år och servat mig väl.

Nu plötsligt tappar den lösenord och allt cache. Får logga in på nytt på en massa ställen.

Inloggningen till DN funkar inte och jag får inget nytt lösenord när jag ber om det.
Virusrensat och startat om men det hjälper inte.

Försökt att omformattera systemdisken och sedan installera OS och resten av grejorna igen? Nu har jag inte gjort det på ett tag, men brukar försöka göra det iaf en gång om året.
 
Blev en trevlig dag trots huvudvärken. Pappa var över och det är så kul att se Sparky som vanligtvis tycker nya människor kan vara lite weird klampa fram som om hon alltid känt honom.
Jättesynd verkligen att pappa är allergisk, han sa till och med att han så himla gärna skulle vilja gosa mer. :(
Sparky gillar honom verkligen också. :)

En gang i min ungdom hade jag en simames som AVGUDADE alla som var radda for henne eller alergiska. Hon gillade inte alls frammande manniskor ... men med de radda och allergiska var det svart att halla henne fran att hoppa upp i knaet, nagot hon bara gjorde med mig och mitt ex. Da hon oppnade alla dorrar i lagenheten (inklusive ytterdorren) gick det inte att stanga in henne nagon stans ... Ibland tanker jag pa henne, Lilla My, och onskar att jag da hade vetat vad jag vet nu om att trana djur.
 
Försökt att omformattera systemdisken och sedan installera OS och resten av grejorna igen? Nu har jag inte gjort det på ett tag, men brukar försöka göra det iaf en gång om året.
Inget jag har som vana.
Till den här datorn har jag nog inte ens några programdiskar.

Förr - på den gamla goda tiden :D - hade jag som rutin att installera om lite då och då. Speciellt på lärdatorerna på jobbet. Där hade klåfingriga elever ofta ställt till både det ena och andra med burkarna...

Nu vet jag inte ens hur jag ska göra.
 
Jag har precis ätit middag med en vansinnigt god kantarellsås med enbär i. Mycket nöjd med den!

Tidigare under kvällen var sambons brorsbarn här för att få promenera med ena hunden. Hon hade tjatat på sin pappa i flera dagar, så Dafne fick ikläda sig rollen som barnhund. Det roliga är att hon är sjukt asocial med andra än matte (och till nöds husse) och ogillar att bli gosad med om det inte är på eget bevåg. Trots detta avgudar brorsdottern Dafne och hon var ute på promenad med henne, matade henne med godis (vägen till Dafnes hjärta) och avslutade med att natta en tålmodig Dafne under en filt på en fotpall.
 
Inget jag har som vana.
Till den här datorn har jag nog inte ens några programdiskar.

Förr - på den gamla goda tiden :D - hade jag som rutin att installera om lite då och då. Speciellt på lärdatorerna på jobbet. Där hade klåfingriga elever ofta ställt till både det ena och andra med burkarna...

Nu vet jag inte ens hur jag ska göra.

Du kan göra det steg för steg med mobilen och youtube. Har du backat upp allt?
 
Har verkligen mått SKIT i två veckor nu, totalt nattsvart har det varit, men idag när jag var ute på min dagliga ”rensahuvudetpromenad” så började det regna. ÖSREGNA! Alltså jag har aldrig sett så mycket regn, det blev vågor på gruset och det forsade så det blev djupa spår i vägen.

Först tänkte jag bara ”fuck!” men sen blev det plötsligt så komiskt! Det sipprade i skorna och varenda klädesplagg var genomblött. Håret såg ut som om jag hade stått i duschen en kvart, minst! Och jag började fnissa! Så där riktigt bubblande fniss från hela magen. Jag stod där mitt på en grusväg, mitt bland åkrarna och bara fnissade och lät det regna för det fanns inte ens något alternativ att skydda sig under, stampade i vattenpölar och njöt. Njöt över att jag kände ett litet litet hopp om att det kan bli bra igen, att JAG kommer kunna blir bra igen. Det har varit så nattsvart från det jag vaknat tills jag går och lägger mig länge, men plötsligt så står jag där i spöregn, totalt dyngsur och bara fnissar, som ett litet barn!
Tog mig hem och vred ur alla kläder, in i duschen, sen lite värmande soppa i magen.
För första gången på länge kommer jag kunna lägga mig ikväll med ett hopp och med ett lugn. 🙏🏻
 
Ibland undrar jag om jag skulle vara mer ärlig om mitt mående.
Jag får alltid höra att jag är så glad och alltid hjälper till.
Och det gör jag och jag är glad.
Men om de visste hur ont jag har på morgnarna och hur jobbigt det är att gå upp.
Jag är alltid glad på väg till jobbet och på jobbet för jag älskar mitt jobb, men samtidigt känner jag mig sliten vissa morgnar och har det lite tufft innan jag går iväg.
 
Du kan göra det steg för steg med mobilen och youtube. Har du backat upp allt?

Det later valdigt enkelt nar du sager det ... men vi minns allt alla dina utbrott om allt som inte gor som det ska nar man haller pa med datorer. :cautious:

Och nu maste jag VERKLIGEN starta med att forsoka fa printern installerad ordentligt sa jag slipper be soner om hjalp. IGEN:arghh: De hjalper sa garna ... men jag VET att de berattar om alla mammas misslykanden for varandra :rage: Och skrattar. Jag kanner dem val nog att veta att jag och datorer har blivit deras comedy relief. 🤔 Medan deras pappa ar helt okunnig och de bara, mycket hjalpsamt, gor allt han behover. ... Eller ska jag kanske kanna mig lite stolt att de forvantar sig mycket battre av mig😉
 
När man är så mätt så man funderar på hur man ska ta sig från soffan och tio meter vidare till sängen 🤨 Och toaletten som ligger nere i hallen 🤣 De måste sluta göra så bra mat här går säkert upp tio kg varje år 🤣 Eller ja de jämnar väl ut sig med tanke på hur mycket jag promenerar här.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 156
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 907
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Årets foderstater
  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp