Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kaos i hjärnan. Läkaren ska ringa på måndag, så hoppas jag kan höja medicinen då. Det här är inte rimligt.
Men en kompis ska iaf komma hit snart, så förhoppningsvis kan det hålla mig lite distraherad.
Lyllos dig som har en sån kompis.

När jag önskar mig en likadan kompis att prata med så får jag ju bara höra att det är för mycket begärt.

Ja, jag är avundsjuk.
 
Orolig för min dator. Den har kämpat på i ett antal år och servat mig väl.

Nu plötsligt tappar den lösenord och allt cache. Får logga in på nytt på en massa ställen.

Inloggningen till DN funkar inte och jag får inget nytt lösenord när jag ber om det.
Virusrensat och startat om men det hjälper inte.
 
Lyllos dig som har en sån kompis.

När jag önskar mig en likadan kompis att prata med så får jag ju bara höra att det är för mycket begärt.

Ja, jag är avundsjuk.
Nu är det inte just därför kompisen kommer hit, hen vet inte hur jag mår just nu. Utan hen kommer hit för att umgås och vara social.

Men ja, jag är tacksam över mina fina vänner och jag hoppas de tycker jag är en lika bra vän. ❤
 
Såhär långt har det varit en himla bra dag :). Först sovmorgon och långfrukost med sambon och sen fort jag till stallet :). Började med att bygga en kort bana på 3 hinder. Direkt började hjärnspökena (morr!!!!!!) fast jag satte en snitthöjd på låga 40 cm för att just träna svängarna som vi är lite ringrostiga med när det är ett år sedan vi hoppade bana (!!). Red på känsla och blandade trav och galopp och det blev bättre och bättre undan för undan, red ju några omgångar och avslutade med att våga rida an på oxern (rentav stigsprång snarare) i galopp som avslutning två gånger och jag var så glad att jag vågade trotsa de jäkla fjantiga hjärnspökena och hästen bara typ, okej mästerskap matte ?!? Men ja glädjen 🤩😍. Pållan min var så mjuk och fin att rida redan i uppvärmningen i traven och galoppen och jobbade stundvis med rätt form 😍. Sen efter pyssel och lite gos åkte jag hem, åt lätt lunch och pysslade lite och nu sitter jag sen en stund I badet 😍.
 
Blir tokig å min mans vägnar! Hans kollegor är på något märkligt sätt sjuka varenda gång de ska ta helgskiftet så han får jobba dubbelt. Nu kommer avbytaren dessutom för sent! Han har redan jobbat 29,5 h och nu måste han stanna och vänta ännu längre
 
Tanterna har sovit en timme.
Bubbel.
Livet :love:

F8D6D6E4-79BC-494F-86E7-3804BB5C0421.webp
 
Nu är det inte just därför kompisen kommer hit, hen vet inte hur jag mår just nu. Utan hen kommer hit för att umgås och vara social.

Men ja, jag är tacksam över mina fina vänner och jag hoppas de tycker jag är en lika bra vän. ❤
Jag skulle ju också vilja ha vänner som vill umgås med mig och vara sociala. När jag frågar om någon vill komma över så nämner jag inte mitt mående. Men får ju alltid nej i alla fall.
 
Kommit hem efter en ruskigt busy men helt okej dag på jobbet, om det inte vore för det faktum att vi hittade två dyngblöta, nedkissade våningssängar i rummen. Alltså, sånt Händer ju, det är ingenting konstigt med det i familjerummen.... men ett, varför tar man inte med sådana där kissepaddar om man vet att barnet har tendens? Och två, om olyckan ändå är framme, varför SÄGER de ingenting innan de åker?! Kul överraskning när man strippar sängarna liksom.
Det är så märkligt.
 
Det finns å andra sidan gäster som är superomtänksamma också. Jag minns ett rum för inte så länge sedan där de tappat ett vinglas som gått sönder och samlat glaset i papperskorgen. De hade sedan lämnat en liten lapp på skrivbordet "for the maid" där de förklarade att det fanns glasskärvor i påsen. <3
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 156
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 907
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp