Inte lika sött tycker jag, lite "vuxnare" typ. Är kass på att förklara smaker.
Men de är inte så goda att äta färska, men i saft eller gelé är de goda.
Hmmm ... jag alskar svarta vinbar. Jag far kanske se till att fa tag pa en sadan nasta ar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte lika sött tycker jag, lite "vuxnare" typ. Är kass på att förklara smaker.
Men de är inte så goda att äta färska, men i saft eller gelé är de goda.
Övertid idag. Inte så skojsigt när jag inte varit hemma på ett tag. Förhoppningvis bara en timme till, i värsta fall flera timmar till
Jag är av åsikten att har man semester kollar man inte jobbmejlen. jag orkar inte sitta och ha koll på och senarelägga massor av mejl med olika datum beroende på vem som är mottagare. Många mejl skickas dessutom med minst två pers på kopia, blir ett jäkla göra när jag ensam sköter tre mejladresser utöver min person-kopplade just nu...Man kan skicka mail senare alltså att du skriver ett mail och senarelägger det så det inte kommer till din chefs inkorg förrän den dagen hen är tillbaka.
Jag har autosvar på min jobbmailJag är av åsikten att har man semester kollar man inte jobbmejlen. jag orkar inte sitta och ha koll på och senarelägga massor av mejl med olika datum beroende på vem som är mottagare. Många mejl skickas dessutom med minst två pers på kopia, blir ett jäkla göra när jag ensam sköter tre mejladresser utöver min person-kopplade just nu...
Visa bifogad fil 74308
Hallåja Ånge
Dååå var det jag som grisskrattade i en fullsatt tågvagnBörjar du bli förÅngead?
Men fy, så otrevligt!Mycket märklig upplevelse. En storsläkt, alternativt en sekt, har hyrt merparten av stugorna i stugbyn. Det gjorde de även förra året (varför det inte fanns ledig stuga för oss v. 30 (så för detta året bokade vi ett år i förväg)). Hur som helst så verkar de väldigt fientligt inställda till oss. De hälsar inte, de kör bilar fram och tillbaka framför vår altan, de har tänt en brasa precis utanför vårt öppna köksfönster och låter barnen springa runt runt kring huset och skrika utan att säga till. Det känns som att de försöker driva oss härifrån!
Höskörden har inte varit som 2018 dock - tack och lov. Enligt "min" bonde var det grymt torrt redan i maj det året. I år har förstaskörden här omkring blivit riktigt fin .Verkar ju tyvärr som att vi får lite av en repris av den vidrigt varma sommaren 2018, vissa av björkarna är redan gula....