Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag jobbade på hos en tränare på banan, vi hade ett albinoruss i stallet. Vi fick tänka till hur vi tog ut den i hagen och var den gick i hagen. 😂 En unghäst som var det snällaste som gått i ett par, helt obrydd om allt, tills vi mötte en ryttare för första gången, helt plötsligt stod vi ute på en plöjd åker. 😂 Men han vande sig snabbt. ;)
Du menar blåögd gräddvit? Albino finns ju inte på häst. :)
 
9 grader ute. 28 grader inomhus. Blir inte mycket gjort idag. Sitter mest och stirrar dumt framför mig, alternativt på skärmen.

Behöver förbereda mig för en heldag på vift imorgon. Hundmat och dito vatten, frukt och vatten till mig. Bilen är tankad (halleluja för den stunden med AC i bilen). Måste packa mina mediciner också.
Vår trädgårdscirkel ska på kulturutflykt. Ska bli superkul, men jobbigt med en heldag.
 
Ser en youtube serie om ett par i Arizona som försöker leva off grid,
1, evigt prat om vatten och hur de ska ta vara på vatten.
2, Mannen evigt optimistisk och fixar med rännor och stuprör och skottar jord till en skottkärra
3, kvinnan fyller sandsäckar och ser mer och mer deprimerad ut. (men hon försöker hålla masken)
4, och allt blir bättre i nästa avsnitt.

Wow ... har du en link?
Att bo "off the grid" i Arizona kan inte vara latt ... Om jag inte missminner mig ar det drygt 300 dagars sol per ar i Arizona (utom mojligen pa White Mountain, men da det ligger i Apache reservat raknas det inte) och med okenklimatet ar backar och aar kallade "wash" och ar helt torra om det inte regnar (eller ar snosmaltning) i bergen och vattnet forsar forbi fyllt med buskar och trad sa att samla vatten ur det ar nog i det narmaste omojligt ...
 
9 grader ute. 28 grader inomhus. Blir inte mycket gjort idag. Sitter mest och stirrar dumt framför mig, alternativt på skärmen.

Behöver förbereda mig för en heldag på vift imorgon. Hundmat och dito vatten, frukt och vatten till mig. Bilen är tankad (halleluja för den stunden med AC i bilen). Måste packa mina mediciner också.
Vår trädgårdscirkel ska på kulturutflykt. Ska bli superkul, men jobbigt med en heldag.
9 grader utomhus O_o
Du har nog glömt en siffra kanske :)
 
Trött, men har fått iväg några bilder som folk köpt iaf. Väldigt glad åt att det tydligen finns de som vill betala för bilder som jag fotograferar på tex träningar. Det ger mig en liten förhoppning om att i framtiden kunna starta företag och dra in tillräckligt med pengar på fotograferingen för att kunna jobba mindre än heltid med nuvarande jobb eller något annat som egentligen inte känns lockande. (för de där jobben som faktiskt känns lockande annars verkar inte direkt gå att få).
 
Wow ... har du en link?
Att bo "off the grid" i Arizona kan inte vara latt ... Om jag inte missminner mig ar det drygt 300 dagars sol per ar i Arizona (utom mojligen pa White Mountain, men da det ligger i Apache reservat raknas det inte) och med okenklimatet ar backar och aar kallade "wash" och ar helt torra om det inte regnar (eller ar snosmaltning) i bergen och vattnet forsar forbi fyllt med buskar och trad sa att samla vatten ur det ar nog i det narmaste omojligt ...
https://www.youtube.com/channel/UC_7n21RGpsAo9i2N7hN_uAA
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 395
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 966
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 415
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 108
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp