Inte lika sött tycker jag, lite "vuxnare" typ. Är kass på att förklara smaker.
Men de är inte så goda att äta färska, men i saft eller gelé är de goda.
Svarta vinbär och med socker är så jävla gott
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte lika sött tycker jag, lite "vuxnare" typ. Är kass på att förklara smaker.
Men de är inte så goda att äta färska, men i saft eller gelé är de goda.
Nu blev jag ju otroligt nyfiken på vilken bok det är.Läser en bok just nu som är GRYMT bra. Beskrivningarna (miljö, händelse, person, osv) är otroliga. För en sekund (nåja, kanske det var mer som timmar ) började jag tvivla på min egen blygsamma författarförmåga. Men så tänkte jag om. Det finns ett otal författare som skriver som jag hoppas att jag gör. Lättläst, med bra flyt och helt okej miljö- och personbeskrivningar. Jag älskar att sträckläsa böcker av t.ex. Sofie Sarenbrant. Men den jag läser nu sträckläser man INTE. Man läser några sidor i taget, sedan ORKAR man inte mer utan måste lägga ifrån sig boken och processa det man har läst. Men, som sagt, den är så bra att man blir lite avundsjuk....
Inte heller hungrig i värmen, skriver lite tillHar varit ute och sprungit och nu äter jag vattenmelon. Får bli något annat lite senare, har noll aptit.
Kollar på katten som busar runt som en tok med ragg, kastar en leksaks mus och en bit kartong runt sig och springer på väggarna.
Edit: nu la hon kartongbiten i kattlådan
Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson .Nu blev jag ju otroligt nyfiken på vilken bok det är.
Men fy, så otrevligt!
Jag minns att jag läste och gillade den när den kom ut. Kanske borde jag läsa om den?Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson .
Men prata med dom ansvariga på campingen. Det där är inte okej alls.Eller hur! De hade anlänt medan vi var i Ljungdalen och redan igår tyckte vi att de betedde sig lite märkligt mot oss. Idag har det eskalerat.
Nä som tur är, är detta år inte lika illa, och björkarna "dricker" ju massor. Men ja det regnade väldigt mkt här i maj..Höskörden har inte varit som 2018 dock - tack och lov. Enligt "min" bonde var det grymt torrt redan i maj det året. I år har förstaskörden här omkring blivit riktigt fin .
Brukar oxå vattna växterna på balkongen när jag gör vbRengör akvarier och akvariefilter, vilket också innebär nattavattning av trädgården. Sådan fin gödning får inte gå till spillo!