Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjar tycka att staden jag bor i börjar vara lite väl mycket på löpet på sistone …. Och inte på ett bra sätt :meh:

Dessutom drömde jag att jag flyttat ihop med en före detta kollega, det var hemskt och när jag vaknade var jag tvungen att tänka efter hur jag bodde egentligen O_o
 
Ja egentligen är jobbet som så inget dåligt jobb, och förut trivdes jag utmärkt! Sedan har saker ändrats utan att de som inte trivs med ändringarna (de flesta) ges någon möjlighet att påverka. Resultatet från senaste medarbetarundersökningen var bedrövligt och om man räknar från då den genomfördes fram till den här hösten så kommer ungefär hälften av de fast anställda ha slutat. Så tja, jag är inte ensam iaf... Vi försöker ofta ha trevligt ihop ändå, men det går ju såklart inte alltid. Just att inte på något sätt kunna påverka är det som stör mig mest. Jag vet många(!) saker man skulle kunna testa som troligen hade gjort underverk för alla delar av jobbet, men får inget gehör alls när jag försöker prata om det...

Det låter jättetrist. :( Det är så synd när chefer/ledning inte vill ge sina medarbetare något som helst inflytande över sin situation, eller ens vill vara villiga att lyssna. Det är trots allt alla tillsammans som driver arbetet. Hoppas så att det kommer att lösa sig för dig!
 
Får fan skallevärk o högt BT. Måste ta kontakt med previa o fixa de sista dagarna med FDI för minsta möjliga dagar som olovlig frånvaro. Väntar även på att vc ska ringa upp för jag behöver tydligen ett nytt läkarintyg enligt chefen med. Andas. Andas.
 
Lånade lite böcker
Vi har så fint bibliotek så
 

Bifogade filer

  • 20210723_115049.webp
    20210723_115049.webp
    203,8 KB · Visningar: 25
Vaknade upp av att ca 10 personer hade skickat mig denna länk. Bland annat min bror som meddelade att han i skrivande stund befann sig på Systembolaget och handlade åt mig :rofl:

(är inget större fan av rosévin men nöden har ingen lag såhär års)
Fast det var väl lite andra trevligheter också, såsom bubbel.... Jag har inte märkt av något ännu i "min" affär, men i och med denna artikel kanske folk kastar sig ut och bunkrar så det blir som med toapapper, jäst och mjöl i början av pandemin..... :rofl:
 
Fast det var väl lite andra trevligheter också, såsom bubbel.... Jag har inte märkt av något ännu i "min" affär, men i och med denna artikel kanske folk kastar sig ut och bunkrar så det blir som med toapapper, jäst och mjöl i början av pandemin..... :rofl:
Det är ju lön idag så folk lär bunkra.
Än så länge är det hyfsat lugnt på systemet här dock
 
Haft en snabb arbetsintervju med en rekryterare, tycker det gick bra trots att jag inte hunnit förbereda mig. Jobbet var dock på lite väl många procent egentligen. Men ja, får se vad som händer.

Spännande! Vad för jobb? Lycka till oavsett :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 405
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 984
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 429
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp