Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Halvligger i soffan och försöker övertala mig att plocka i ordning för imorgon osv. Vill inte! Har så mycket jobbigt att fixa med och inget bra att se fram emot :( Kan inte ens tänka att det är skönt när det är gjort, för det är bara "fixa saker för att kunna fixa fler jobbiga saker" som står på schemat, utöver jobbet då. Förstår verkligen inte hur folk gör för att orka med något alls, men ja, det är väl bland annat det som kanske går att reda ut lite hos psykologen. Fick tid dit till imorgon men var tvungen att avboka, så en av sakerna att göra imorgon är att ringa dit och be om ny tid :meh: Jag orkar inte.
 
Imorgon går väckarklockan igång löjligt tidigt... innan 05:00 måste den ringa om jag ska hinna ta ut hästar i respektive gräshagar.
Det är en ENORM skillnad att vakna 05:00 och att vakna 06:00.
 
Eftersom klockan blev närmare 2 inatt pga ESC var det mycket tacksamt att hankatten inte väckte oss vid 4- tiden 🤣😍, var snarare honkatter som kom upp i sängen och ville väcka oss vid 8 genom att traska runt på oss 😄🥰. Vädret idag var ju inte mycket roligare och eftersom bästa älsklingen var snäll och följde med till stallet och skiftade däcken på hästtransporten passade jag på att ta en promenad och klättra lite vid hand idag istället för uppsuttet som vanligtvis; pållan var ju dyngsur och nyttigt för min del, skönt att röra på mig och bränna extra kalorier 😆 och så slapp sambon vänta så länge 😊. Hagkompisen till min häst tog grimskaftet i munnen som om han tänkte leda min häst 😂.
 
Imorgon går väckarklockan igång löjligt tidigt... innan 05:00 måste den ringa om jag ska hinna ta ut hästar i respektive gräshagar.
Det är en ENORM skillnad att vakna 05:00 och att vakna 06:00.
Det håller jag med om. Jag brukade stiga upp kl 4:45, men sedan i höstas sover jag en timme längre. Det är en himla skillnad. Att stiga upp innan kl 5 känns faktiskt som mitt i natten jämförelsevis....
 
Halvligger i soffan och försöker övertala mig att plocka i ordning för imorgon osv. Vill inte! Har så mycket jobbigt att fixa med och inget bra att se fram emot :( Kan inte ens tänka att det är skönt när det är gjort, för det är bara "fixa saker för att kunna fixa fler jobbiga saker" som står på schemat, utöver jobbet då. Förstår verkligen inte hur folk gör för att orka med något alls, men ja, det är väl bland annat det som kanske går att reda ut lite hos psykologen. Fick tid dit till imorgon men var tvungen att avboka, så en av sakerna att göra imorgon är att ringa dit och be om ny tid :meh: Jag orkar inte.

Du har låtit deppig rätt länge nu? :(
 
Bästa med att fölvaka är att man hinner läsa ikapp här 🤣🙄 Fredag - Lördag sov de lilla barnet här och hjälp låg på hel spänn halva natten för tänk om jag skulle missa att hon vaknade?! Hon somnade alldeles för sent och vaknade tidigt så fick lägga henne igen vid nio på Lördag morgon för en 3 timmars tupplur innan vi åkte hem till hennes mamma & pappa. Så nu har hon iaf sovit här för första gången och Moster överlevde förutom att jag var helt slut igår kväll 🤣

Min fabror trul har kraschat sin höft/rygg mot ett träd och skrapat sönder sig rejält i hagen, så ingen körning idag inte såret måste dra ihop sig innan jag vågar sätta honom för vagn igen 😒 Sånt här händer alltid när han börjar tränar ordentligt igen .. Nu får de bli en dusch, lite mera kaffe och fortsätta titta serier medan jag tittar på mitt kära sto som senast dagarna haft kraftiga förvärkar och senast idag snurrar runt i cirklar i hagen medan hon grävde och sedan vandra fram och tillbaka 😅 Hon fyller dessutom 10 år idag ❤🐴
 
Jag undrar en sak, Varför ska man skämmas för allt, Som jag, Min feta kropp, Min musik smak, Min röriga lägenhet, Mitt hår. Vem fan sår i en att man ska skämmas för allt?
 
Det gick bättre än jag trodde med lillhästen i paddocken :)
Lite svårt att svänga men positiv och lyssnade bra. Stora studs var inte riktigt med mig men kunde dressyra lite på henne också.

Nu har jag gått en runda med hundarna, blev lite längre än planerat men funkade det med. Tror jag gjort någon med en vrist för den hade lite åsikter, hoppas den läker snabbt.
 
Ångrar att jag inte tog migränmedicin innan jag gick upp. Kände något lite skumt i skallen, men jag vill verkligen inte medicinera i onödan, men nu känns det helt klart som om det kan vara migrän på gång. Känner inte för att klä på mig och traska ner igen heller, men jag ska jobba i morgon så kanske lika bra att proppa i sig medicinen för säkerhets skull...
 
Klockan är redan tio oh jag har inte börjat städa upp härhemma än. Jag vill inteeee! :arghh:
Det är kul att jag ska få nya fönster och allt, men måste de verkligen använda mina surt inarbetade semesterdagar till det just nu? Det kommer att sluta med att jag är mer utmattad när jag kommer tillbaka till jobbet än jag är nu. Ingenting tar på krafterna som att ha folk som stökar runt i ens hus.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 198
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 228
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 158
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp