Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså färgmässigt är det en katastrof, men river du ut det där köket och sätter in ett ikeakök blir jag djupt besviken på dig. Den där delen med glaslådor är jag otroligt avundsjuk på, det saknas i mitt kök. :(
Vi valde en blå/grå färg. :)
Du är välkommen o hämta den,den kommer få en enkel biljett till tippen, förlåt! Och ja det blir ett Ikea bodbyn i grått. :nailbiting: 🙈

Jag kan inte ha ett kök i den höjden med diskbråck,får ju stå dubbelvikt
 
Jag får inte på helvetet. Känns ganska hopplöst just nu. Känner inte alls mina grannar så kan inte riktigt knacka på och fråga. Ingen kompis på lämpligt avstånd.
 
Du är välkommen o hämta den,den kommer få en enkel biljett till tippen, förlåt! Och ja det blir ett Ikea bodbyn i grått. :nailbiting: 🙈

Jag kan inte ha ett kök i den höjden med diskbråck,får ju stå dubbelvikt

Mycket snyggare än mitt nya elände.
Nu har jag inga förebilder i min telefon, men ja det har varit lite jobb, vi höjde upp alla bänkar rejält och la nya bänkskivor. Målade alla skåp invändigt och lämnade alla luckor på lackning. Sen gjorde svågern handtag till luckor och lådor. Men ärligt den delen med glaslådor köper jag gärna av dig. Lite långt att åka till Skåne men om du kan ta med den en bit uppåt så kan jag åka under sommaren. ;) Annars lägger du ut på någon facebook-grupp och säger att folk får köket mot avhämtning, det är poppis idag!
 
Du är välkommen o hämta den,den kommer få en enkel biljett till tippen, förlåt! Och ja det blir ett Ikea bodbyn i grått. :nailbiting: 🙈

Jag kan inte ha ett kök i den höjden med diskbråck,får ju stå dubbelvikt
Neeej, inte ett nytt ikeakök.... Det går rätt lätt att höja bänkarna.. En typisk 50-talsfärg på resten och köket blir kanon! Lite ommöblering av skåpen ät tillåtet.
 
Nu har jag inga förebilder i min telefon, men ja det har varit lite jobb, vi höjde upp alla bänkar rejält och la nya bänkskivor. Målade alla skåp invändigt och lämnade alla luckor på lackning. Sen gjorde svågern handtag till luckor och lådor. Men ärligt den delen med glaslådor köper jag gärna av dig. Lite långt att åka till Skåne men om du kan ta med den en bit uppåt så kan jag åka under sommaren. ;) Annars lägger du ut på någon facebook-grupp och säger att folk får köket mot avhämtning, det är poppis idag!
Jag kan ta med den hem till Töreboda,du får den gärna.
 
Neeej, inte ett nytt ikeakök.... Det går rätt lätt att höja bänkarna.. En typisk 50-talsfärg på resten och köket blir kanon! Lite ommöblering av skåpen ät tillåtet.
Aldrig i livet! allt i huset är original 1930,utom färgen i köket och badrummet,tom kranen på skithuset :eek: så vill man tvätta sig i ljummet vatten får man fylla byttan.

Och 30-talet skriker lämna tillbaka..................................,det enda jag tänker behålla i original är trägolven och den fula grön kakelugnen som är för mycket jobb att slå ner + att jag gillar att elda i dom.
32554342.jpg
 
Vilken färg som helst utom den som är där, eller i mitt nya hus (hua!!!) :nailbiting: Visa bifogad fil 70085
Är detta dit kök?
Färgkombinationen var ju... intressant.
Men ändå en charm med original kök så med nytt kakel och bättre färgval gör en stor skillnad. Byte av spis kanske också (beroende på hur bra den är), den ser rätt gammal ut kommer göra stor skillnad.
 
Aldrig i livet! allt i huset är original 1930,utom färgen i köket och badrummet,tom kranen på skithuset :eek: så vill man tvätta sig i ljummet vatten får man fylla byttan.

Och 30-talet skriker lämna tillbaka..................................,det enda jag tänker behålla i original är trägolven och den fula grön akakelugnen som är för mycket jobb att slå ner + att jag gillar att elda i dom.
Visa bifogad fil 70104
Orginal 30-tal, jösses! Aldrig renoverat nånstans över huvud taget? Snälla @dobbis , starta en renoveringstråd så vi får följa arbetet.
 
Aldrig i livet! allt i huset är original 1930,utom färgen i köket och badrummet,tom kranen på skithuset :eek: så vill man tvätta sig i ljummet vatten får man fylla byttan.

Och 30-talet skriker lämna tillbaka..................................,det enda jag tänker behålla i original är trägolven och den fula grön kakelugnen som är för mycket jobb att slå ner + att jag gillar att elda i dom.
Visa bifogad fil 70104
Wow! Har aldrig riktigt fått kläm på hur man tvättar sig med ett sådant handfat :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 193
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 228
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 157
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp