Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår släppte vi hästarna på förbete (skogshage med lite gräs), glada hästar som dök rätt ner med mularna :d

Lille hästen gjorde dock en rusning rätt ut på en ej upptrampad skogsväg när vi galopperade tidigare, oklart vad han skulle ut där och göra :cautious:. Idag tänkte jag rida i paddocken med honom, var ett tag sedan han gick i en sådan. Misstänker att ponnyn kommer protestera mot att passera utgången men då kan han inte heller trilla ner i något dike :sneaky:
 
Börjat Projekt Kök. Tagit ur en låda, skruvat bort handtag, tvättat och spacklat. Nu är det kaffepaus.

Min plan med att få luckorna lackerade sprack, han hade inte tid trots allt. Så jag får måla själv.

Vilken färg ska jag satsa på tycker ni? Ignorera stöket :angel: Visa bifogad fil 70081
Vilken färg som helst utom den som är där, eller i mitt nya hus (hua!!!) :nailbiting:
32554346.webp
 
Kom på att det antagligen är bättre att börja med den besvärliga delen så nu måste jag ta bort den som sitter på plats. Dessutom börjar det torka. Jag hatar dynan, jag hatar soffan, jag hatar livet (just nu). Säger/skriker många, många, många fula ord just nu.
 
Hör har vi bara svalor, fladdermöss och någon småfågelsfamilj i stallet. Förutom möss då förstås som ibland vågar utmana stallkatterna. Undrar om duvor ställer till några särskilda problem?

Jag har ingen erfarenhet av duvor i stall just eller vet om de allmänt kan ställa till med någon reell skada jämfört andra djur, däremot hänger de vid/på min balkong och SATAN vad de skitar ned.
 
Jag har ingen erfarenhet av duvor i stall just eller vet om de allmänt kan ställa till med någon reell skada jämfört andra djur, däremot hänger de vid/på min balkong och SATAN vad de skitar ned.

Ja, det är största problemet med svalor och fladdermöss också.. men de är förlåtna med tanke på de miljontals myggor de äter varje säsong. Hellre myggor i skithögar som måste städas än i surrande klungor i luften. :)
 
Ja, det är största problemet med svalor och fladdermöss också.. men de är förlåtna med tanke på de miljontals myggor de äter varje säsong. Hellre myggor i skithögar som måste städas än i surrande klungor i luften. :)

Då fyller de i alla fall ett gott syfte! Jag har också bott på gård med svalor och fladdermöss, det var inget anmärkningsvärt i det. Men kanske hade jag inte gillat att ha svalbon på balkongen i nuvarande lägenhet heller, men att bo här har i alla fått mig att bygga upp en viss aversion mot duvor just. Det finns förstås andra fåglar också, men de märks liksom inte i jämförelse.
 
Jag har ingen erfarenhet av duvor i stall just eller vet om de allmänt kan ställa till med någon reell skada jämfört andra djur, däremot hänger de vid/på min balkong och SATAN vad de skitar ned.
Ja, det är största problemet med svalor och fladdermöss också.. men de är förlåtna med tanke på de miljontals myggor de äter varje säsong. Hellre myggor i skithögar som måste städas än i surrande klungor i luften. :)
Den blir ju så stressad när jag kommer och flyger in i fönsterna så jag skulle föredra att den bosatte sig någon annanstans faktiskt
Svalorna har ju lärt sig att ta vägen upp på höskullen när jag kliver in ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 193
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 228
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 156
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp