Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har på tisdagens "Ensam i vildmarken" medan jag sitter och filar lite på boken. Kan inte låta bli att förundras över att det finns människor som frivilligt utsätter sig för att frysa, bli genomblöta, gå hungriga och - värst av allt - sova helt ensamma i ett vindskydd ute i skogen...... :nailbiting: För feg OCH för bekväm, helt enkelt :p !!
 
Har på tisdagens "Ensam i vildmarken" medan jag sitter och filar lite på boken. Kan inte låta bli att förundras över att det finns människor som frivilligt utsätter sig för att frysa, bli genomblöta, gå hungriga och - värst av allt - sova helt ensamma i ett vindskydd ute i skogen...... :nailbiting: För feg OCH för bekväm, helt enkelt :p !!
Jag håller med! Alltså, i min värld är det ett straff att campa. På camping. Jag vill bo på hotell om jag ska semestra :D
 
Katten sover, jag försöker samla mod till att gå och torka disk så jag kan diska mer. Samt ignorera min extremt röriga lägenhet där jag inte hittar någonting och irriterar mig på min blompåle. Samt planerat så mycket för balkongen att jag spenderat mycket pengar och nu redan är trött på den.
Alltså.. Hur kan du få så mycket disk!? 😅

Jag lagar mat typ två gånger om dagen och går på nolltid att diska. Iofs diskar jag enligt en vän slarvigt, så får inte diska hemma hos honom längre..
 
Alltså.. Hur kan du få så mycket disk!? 😅

Jag lagar mat typ två gånger om dagen och går på nolltid att diska. Iofs diskar jag enligt en vän slarvigt, så får inte diska hemma hos honom längre..

Fråga mig hur ofta jag diskar. Hur jag är en kliché av en ungkarl fast jag varken är ung eller karl. ;)

Att alltid diska när jag ätit/lagat mat är en av mina mål i livet, det och att ha en diskmaskin. Funderar på om man kan installera en i badrummet? Där borde finnas både vatten och el :idea:
 
Fråga mig hur ofta jag diskar. Hur jag är en kliché av en ungkarl fast jag varken är ung eller karl. ;)

Att alltid diska när jag ätit/lagat mat är en av mina mål i livet, det och att ha en diskmaskin. Funderar på om man kan installera en i badrummet? Där borde finnas både vatten och el :idea:
Aha, det förklarar saken. 😅

Numera är jag duktig på att diska efter eller innan jag lagar mat, lärt mig av att bo kollektivt i flera år..
Men när jag hade diskmaskin var jag värdelös på att plocka i och ur den, blev så att jag diskade för hand ändå.
 
Fråga mig hur ofta jag diskar. Hur jag är en kliché av en ungkarl fast jag varken är ung eller karl. ;)

Att alltid diska när jag ätit/lagat mat är en av mina mål i livet, det och att ha en diskmaskin. Funderar på om man kan installera en i badrummet? Där borde finnas både vatten och el :idea:
I min första lägenhet fanns bara ett kökspentry utan vatten...
Jag ställde disken i badkaret, sen var det bara att duscha hetvatten över allt :D
När man är 18 år så fungerar det mesta :angel:
 
Hemma i sängen. Hade stora planer för både god ost och ice cream float ikväll men som vanligt så orkade jag ingetdera. Det blev en babybel, några smash och ett glas saft 😅 imorgon ska det bli ljuvligt väder och syster ska göra årets första terrängträning. A och jag ska åka och kolla :)
 
Jag skulle aldrig palla att gå långt med disken fram och tillbaks till badrummet.. Det skulle aldrig fungera för mig. Blir en jäkla massa bärande tänker jag.

Det är inte många steg. Man kan fylla badkaret med vatten och hälla i diskmedel. Skrubba lite på det som behöver skrubbas och sedan skölja allting med duschslangen och låta det självtorka, som @Scata gjorde i sina glada ungdomsdagar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 634
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 158

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp