Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har lagat soppa på de sista kycklingresterna. Kyckling, rester av matvete och broccoliris, pasta, buljongtärning, vatten, chiliflakes, timjan och peppar. Blev riktigt gott :up: !
Risgrynsgröt har jag kokat idag också, så det finns mat att äta hela dagen. Nu är jag klar med matlagning för idag :) !
 
Går fortare när det tas på VC.
Aha. Egen-testen hämtas och lämnas på VC här. Men, visst, eftersom jag inte fick lämna igår så blev det onödigt fördröjt.... :meh: Men sedan säger de att det tar 1-3 dagar innan resultatet kommer. Med otur kan det bli en rätt dryg väntan från det man bokar test tills man får sitt resultat.
 
Stadsresan avklarad.
Fick en ingivelse och tittade in i en klädbutik när jag ändå passerade. Hittade ett par enkla grå byxor i rätt storlek SOM PASSADE. Halleluja!
Allt jag har rasar av eftersom jag tappat tio kg. De jag åkte till stan i behöver jag inte knäppa upp för att ta av och på... Nu kan de tvättas och åka i klädinsamlingen.

Som lök på laxen hade mataffären memma :d:d:d
 
Råkat köpa två par nya ridhandskar på vägen till ridskolan :cautious:
Räknar kallt med att lektionerna kommer gå ett snäpp bättre nu, ja? :idea:
Självklart!
Det enda nyinköpet som man bara inte kan få till att det gör ngt bättre är nya dressyrstövlar.
Rekommenderar inte att köpa nya inför en 2-dagars clinic och rida i dem. Hittade just kort på det. Sitsen var väl inte direkt optimal när man inte alls kan böja vristerna och hade blödande sår och svullna senor bakom knäet. :laugh:
 
20210330_141444.webp

Färdig med de flesta kartonger
 
Aha. Egen-testen hämtas och lämnas på VC här. Men, visst, eftersom jag inte fick lämna igår så blev det onödigt fördröjt.... :meh: Men sedan säger de att det tar 1-3 dagar innan resultatet kommer. Med otur kan det bli en rätt dryg väntan från det man bokar test tills man får sitt resultat.

Här lämnas och hämtas egentest med taxi och det står att provsvar tar 2-5 dagar. Vi fick svar inom 10 timmar på två test tagna två olika dagar. Har du tur går det fort för dig med. Tror de skriver så för att gardera sig.
 
Bara jag släppte ut hunden för att kissa i morse så kom hon in och luktade koskit pga grannens spridning av det på åkern runt huset. Blä!:yuck:
Det är så himla fint väder ute att man ju bara vill vara ute. Men det går inte i stanken!
Iofs blir min allergi och astma glad om jag är inne.
Har hostat som satan och är jättehes. Det var kanske inte riktigt rätt dag att ha massa telefonmöten med den rösten. 😅
 
Aha. Egen-testen hämtas och lämnas på VC här. Men, visst, eftersom jag inte fick lämna igår så blev det onödigt fördröjt.... :meh: Men sedan säger de att det tar 1-3 dagar innan resultatet kommer. Med otur kan det bli en rätt dryg väntan från det man bokar test tills man får sitt resultat.

De jag känner som lämnat egentest det senaste har fått svar inom cirka ett dygn. :) Lite skillnad mot väntetiderna som var i höstas. Men det beror väl på hur mycket de får in samtidigt, såklart. Men trist att det hela försenas av att inte kunna lämna in provet samma dag som det är bokat ...
 
De jag känner som lämnat egentest det senaste har fått svar inom cirka ett dygn. :) Lite skillnad mot väntetiderna som var i höstas. Men det beror väl på hur mycket de får in samtidigt, såklart. Men trist att det hela försenas av att inte kunna lämna in provet samma dag som det är bokat ...
Ja, jag kände mig faktiskt lite lurad...:cautious: Ett väldigt antiklimax när man har en bokad tid och tror att man ska testa sig och lämna in testet då.
 
Pratade med en kund för rådgivning. Hon tyckte en produkt var så himla bra. Men sa att hon tyckte den var jättesvår att dosera. Jag fattar ingenting och svarar frågande.. "Eh.. jaha... vad är svårt.. eller.. hur menar du då?"
"Ja , men det är så svårt att veta hur mycket man ger och svårt att dutta ut lagom ur flaskan. Jag och "Lisa(en annan kund) pratade om hur himla bra produkten är. Men hon tycker också det är jättesvårt."
Jag börjar ju då inse att den här kunden OCH en annan kan ju inte vara så pass korkade att de inte kan läsa och mäta upp rätt mängd.
Inser då att de köpt av samma ÅF som glömt bifoga tillhörande sprutor som är tydligt markerade för korrekt dos.
De har alltså själva försökt gissa dos på gelén de duttar ur flaskan och visste inte att det fanns doseringssprutor. :laugh:
 
Alldeles säkert! :rofl: Det är en såndär nyckel som räcker med att ha i bilen för att den ska starta, dvs jag brukar aldrig veta vart den är utan räknar kallt med att den ligger i väskan eller jackfickan när jag går ut till bilen, så jag kommer förmodligen hinna sätta mig i bilen innan jag inser att den inte startar :cautious:
Jag har en likadan bil,jäkligt irriterande när skiten inte startar o man inte vet var nyckeln är :crazy: :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 339
· Visningar
37 295
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
980
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 123
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
468

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp