Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Asså märks när man inte storhandlat ordentligt på länge och så storhelg på det med annan mat....Känns som man kommer "tömma" CG och bli fattig på kuppen
😛
. Förbereder en beställning som mamma är snäll och hämtar ut som är i stan under morgondagen :).

Hade samma här förra veckan. "Tom" frys, kyl och skafferi.
Men så skönt i själen när man fyllt upp!
 
Puh, jag har återgått till jobbet efter ledigheten och mötts av en mailkorg som inte alls var särskilt illa. Den såg illa ut vid första anblick, men det mesta var skräp eller sådant som jag inte behövde lägga mig i. Jag har verkligen fått sitta på händerna för att inte smygkika under semestern, så jag hade noll koll på vad som försiggått under tiden jag varit ledig. Men det verkar inte som att det brunnit någonstans, företaget har inte gått i konkurs och jag har bevisligen fortfarande ett jobb, så det får väl ändå ses som positivt tänker jag! :D

Ser ut att bli en lugn vecka också, lite lagom att återkomma till jobbet under en tredagarsvecka tycker jag :D Sen drar det nog igång rejält nästa vecka, men tills dess ska jag njuta av lugnet före stormen :)
 
De allra flesta lådor uppackade
En i badrummet och några i klädkammaren men det tar sig.
Ska dammsuga och torka golv och få på mattor så det känns mysigare
Katten snarkar på soffan och är grymt upprörd över att inte få vara på balkongen
Den är inte nätad än och jag tror jag måste köpa mer nät
Ska testa idag och se hur långt det jag har räcker
 
Köpt med takeaway från lunchmenyn på en lite roligare resturang här i stan. Tycker jag var smart som dels fick handla till lunchpris och dels slipper åka in till stan igen ikväll (när vi ska fira in påsk-semestern :banana:). Nu har jag ställt den i kylskåpet på jobbet och är så rädd att jag ska glömma att ta med den hem :nailbiting:
Lösningen på det? Stoppade ned bilnyckeln i matkassen också :idea: :laugh:
 
Köpt med takeaway från lunchmenyn på en lite roligare resturang här i stan. Tycker jag var smart som dels fick handla till lunchpris och dels slipper åka in till stan igen ikväll (när vi ska fira in påsk-semestern :banana:). Nu har jag ställt den i kylskåpet på jobbet och är så rädd att jag ska glömma att ta med den hem :nailbiting:
Lösningen på det? Stoppade ned bilnyckeln i matkassen också :idea: :laugh:

Smart :up:

Men fan vad du kommer att svära över var bilnyckeln är när du ska hem :rofl: :rofl: :rofl:
 
Smart :up:

Men fan vad du kommer att svära över var bilnyckeln är när du ska hem :rofl: :rofl: :rofl:

Alldeles säkert! :rofl: Det är en såndär nyckel som räcker med att ha i bilen för att den ska starta, dvs jag brukar aldrig veta vart den är utan räknar kallt med att den ligger i väskan eller jackfickan när jag går ut till bilen, så jag kommer förmodligen hinna sätta mig i bilen innan jag inser att den inte startar :cautious:
 
Mars är verkligen ombytligt! I förrgår snöslask så hästarna fick typ en egen badsjö i hagen när det smälte, men den torkar väl bort idag när det ömsom är sommarvärme och blåser faen :p .
 
Kom precis hem efter en så helvetisk jävla skitdag att jag mest bara vill lägga mig ner och dö. Ska gå ut med hundarna nu istället, sedan åka och köpa hundmat med killen jag träffar. Har planerat in lugn kväll i soffan efter det. Tur det, för precis allt går fel idag....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 276
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
977
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 122
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
468

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp