Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men jag ska inte grubbla för mycket på det! Jag har i praktiken slutat bara idag(!) och mitt kontrakt går inte ut förrän mitten på nästa vecka, plus så har min chef sagt inför mig och "alla" på jobbet att jag har möjligheten att komma tillbaka om de skulle behöva mig. Så det slutade på positiva noter och jag ska ge mig själv ett litet break!
 
Känns som att halva byn är ultraparanoid just nu. Efter flera inbrott på kort tid räckte det med att en "skum man i svarta kläder" skulle passera för att civilgardet skulle vakna till. En kille körde rakt ut i skogen med bilen längs en traktorväg för att kolla vem jag var och vad jag gjorde eftersom han sett min pannlampa mellan träden utifrån vägen när jag promenerade hundarna. Hann tänka alla möjliga tankar medan bilen kom farandes mot oss mellan buskarna....
 
Känns som att halva byn är ultraparanoid just nu. Efter flera inbrott på kort tid räckte det med att en "skum man i svarta kläder" skulle passera för att civilgardet skulle vakna till. En kille körde rakt ut i skogen med bilen längs en traktorväg för att kolla vem jag var och vad jag gjorde eftersom han sett min pannlampa mellan träden utifrån vägen när jag promenerade hundarna. Hann tänka alla möjliga tankar medan bilen kom farandes mot oss mellan buskarna....
Fy vad jobbigt!
 
Fredagsmys med soffhäng och Rederiet, innan dess stallet och en promenad med pållan runt sommarhagen i sällskap av en stallkompis som också promenixade, mys 😍. Kände att jag behövde röra på mig lite mer så fick bli en aktiv vilodag åt pållan men nu ska det bli skönt att krypa ner under täcket ☺.
 
Idag blev jag riktigt rörd, nästan så de kom en liten tår! Fick så fina blommor av personalen på förskolan jag gör min vfu nu. De kan ha råka listat ut att jag fyllde jämt i veckan 🙄😅 ( svaret på er fråga är nej jag äger inga vaser bara en massa krukor så de får bo i tillbringaren 😂👍🏻) Snart är denna period över och ja de känns ändå bra till slut! Ska bli skönt att gå tillbaka till studierna på heltid. Kommer sitta och skriva hela helgen, och någonstans där i mellan ska jag klämma in och träffa Trulis min älskade vän ❤️
58CF4768-667D-42EC-8212-1C4A9D8D840B.webp
 
Idag blev jag riktigt rörd, nästan så de kom en liten tår! Fick så fina blommor av personalen på förskolan jag gör min vfu nu. De kan ha råka listat ut att jag fyllde jämt i veckan 🙄😅 ( svaret på er fråga är nej jag äger inga vaser bara en massa krukor så de får bo i tillbringaren 😂👍🏻) Snart är denna period över och ja de känns ändå bra till slut! Ska bli skönt att gå tillbaka till studierna på heltid. Kommer sitta och skriva hela helgen, och någonstans där i mellan ska jag klämma in och träffa Trulis min älskade vän ❤️Visa bifogad fil 66884
Grattis i efterskott! 🥳🎂
 
Jag lär vara single parent i ett år eller så.
Hela byn pratar redan. Notis i tidningen. Soc kommer ringa.

Nej ingen har gjort något mot mig eller barnet men det blir ju vi som får redan upp i röran. Alla barnets brorsor har iaf ringt och erbjudit hjälp med det praktiska.

Jag lär ringa någon som kommer och hämtar alla fordon som inte fogden tar.

Men nu är det helg så jag kan inte göra så mycket mer.
Nu är han även en riksnyhet (aftonbladet)
 
WOW ... jag har haft nagra super jobbiga dagar. Dags att ga tillbaka till en massor igen, jag har ont overallt. :cautious:
Nu har vi ett par hundar extra ... det ar gamla clienter men :meh: de haller inte upp traningen :banghead: Jag gillar hundarna, sa darfor tar jag emot dem, men det kanns verkligen som "waisted effort" on my part.
Oh well ... mina hundar gillar dem och NAGOT kan jag sakert "reinforce". :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 276
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp