Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inviger uteköket :D!

7A78397B-3435-4AC4-863B-A5E5D1B8420D.webp
 
Den bukefalist som skrev att ränder på fönstret vid fönstertvätt beror på för mycket rengöringsmedel borde få guldmedalj eller något! Bestämde mig för att idag försöka få ordning på sovrumsfönstret ändå, struntade helt i rengöringsmedel med tanken att det kan iaf inte bli värre än vad det var. Och det blev RENT! Alltså, jag har aldrig lyckats så bra med fönsterputsning som nu. Ljummet vatten, wettexduk och gummiskrapa, och sedan var det klart :D Nu ser jag ut igen :angel:
 
Den bukefalist som skrev att ränder på fönstret vid fönstertvätt beror på för mycket rengöringsmedel borde få guldmedalj eller något! Bestämde mig för att idag försöka få ordning på sovrumsfönstret ändå, struntade helt i rengöringsmedel med tanken att det kan iaf inte bli värre än vad det var. Och det blev RENT! Alltså, jag har aldrig lyckats så bra med fönsterputsning som nu. Ljummet vatten, wettexduk och gummiskrapa, och sedan var det klart :D Nu ser jag ut igen :angel:
Så sant! Ingenting ger randiga fönster som rengöringsmedel. :D
Högblanka ytor generellt mår bäst av vatten och torrtorka med dammfri trasa.
 
Varit ute och vandrat med pappa i tre timmar, ältat flyttandet hela dagen av någon anledning. Vi fikade halvvägs upp på ett litet berg med en klippa som skydd mot den helt vansinniga blåsten i solen. Jag har trampat på kras-is, gjort isvattenfontäner, och kastat is på isen. Pappa kommenterade att jag är som tio treåringar att vara ute med :D

Nu har jag hunnit med att laga 4 matlådor också, så ska nog duscha strax och sen packa ridgrejerna. :up:
 
Vi har en intressant bok som vi ska läsa i jobbet. Men som det alltid är, så är det besvärligt att få sig själv till att göra det man borde. Men jag har faktiskt läst i nästan en timme nu på eftermiddagen. Kom rätt långt i boken, och känner mig nu mycket nöjd med mig själv.... :)

Strax blir det mat. Kyckling med potatisgratäng och sallad :) .
 
Sitter och kollar lite på grejer om fotografering. Har flera som skulle vilja köpa bilder och det är ju kul, men det verkar jobbigt om det ska göras rätt. Samtidigt, om folk nu vill det, så skadar det ju inte med en liten extra pengar osv. Det var ju inte direkt som att kamerautrustningen eller datorn med extra lagring för alla bilder var gratis :cautious:
 
Ujuj. Katterna lät oss sova ut idag och när nätbutiken öppnade vid 11 åkte jag dit och handlade; trevligt att vara ute ur karantän 😄.
Idag sprang jag lite granna till och med 😂. Liiiite flåsigare än vanligt kanske med ridvästen med men pållan kändes inte ren först så därav (fick hjälp av en stallkompis som kollade) men sen var det inga konstigheter när jag satt upp igen! Kändes helt ren :).
 
Går seeegt med rummet just nu...

Så sitter istället och gör ingenting men funderar på hur göra till sommaren nu. Har endast en som jag vill betäcka. Just nu har jag heller ingen annan som verkar vilja ta föl till 2022... Hade ju varit bättre att ta på två ett år och sen ev på ingen nästa år men just nu känns det väldigt segt att tänka X antal år i förväg fast jag såklart vet att jag borde göra det. Å andra sidan blir det sällan exakt som jag planerat oavsett.
Skulle nästan behöva lite rådgivning här känner jag. Det tar så mycket tid och ett år dog mamman så då var det ett evigt matande 24/7 (den hästen är förövrigt en riktig pärla idag och under inridning).
Men alltså jag har tänkt att hålla låg profil i några år nu för att kunna fokusera på studier mm. Men samtidigt vill jag ju :arghh:
 
Vi har ätit upp och satt igång diskmaskinen. Nu är det soffan som gäller fram till sovdags :)
Imorgon ska jag jobba och därefter ska jag och dottern till stallet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 276
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp