Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i sängen med en hund på vardera sida om mig, tätt mot mig under täcket :love: Ska upp och mata dem om bara någon minut men passar på att vila när jag kan. Startade laptopen i hopp om att orka söka ett jobb, men det blir nog svårt att hinna med det nu på morgonen ändå...
 
Äntligen, äntligen FREDAG :up: !! Jag har skrivit en stund nu på morgonen och sitter och surfar gamla dagstidningar för inspiration till miljöbeskrivningar. Råkade på en annons för "Hultbergs choklad och cacao" som lovades vara stärkande för magen och innehålla mer näring än annan choklad. Kanske något för helgens lördagsgodis.... :D?? Det är kul att läsa gamla annonser och inse att det nog var fritt fram att lova precis vad som helst på 1800-talet....
 
Kommer ni ihåg mitt marsvin Adam som inte mådde bra? Första gången jag försökte sluta med smärtstillande så blev han sämre igen, nu har jag gjort ett nytt försök, och den här gången verkar det gå alldeles utmärkt. Jag är så lättad.

Kompisen Sonja under pallen till vänster, Adam i piglon till höger.
Sonja och Adam-1.webp
 
Det märks att det är fredag när jag är ofokuserad och min kollega blandar ihop allt :rofl: Tur det brukar lugna ner sig lite efter fikat 😁 även om det inte är samma sak längre, vi brukade ha jättetrevliga fredagsfika med nybakat bröd, juice och en god röra, allihopa samlade :( men vi är iaf några få som sitter ihop så trevligt ändå :) Jag har kokt ägg med mig men glömde mackan det skulle läggas på dock :cautious:
 
Men fy @lil-sis vad hemskt, vilken mardröm:(

För mig är det mest praktiska bekymmer men det är skönt att de har någon annanstans att bo, tydligen så är lösöret/hemförsäkringen i samma bolag, det lär förenkla processen med ersättning osv (jag har bara villaförsäkring).

Har försäkrat duktigt så självrisk är 1500 och åldersavdrag max 10.000kr vid återuppbyggnad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 440
· Visningar
40 380
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
567
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp