Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns åtminstone två sorter.
en som smakar/luktar lite kemiskt och en som är jättegod. Jag köper oftast Kahls.

Jordgubbste är inte dumt det heller. ;)
Jordgubbste köpte jag en röd variant av. Den var njääää..

Jag fick en påse Kahls Svart te med smak av Blåbärscheesecake. Det var gudomligt gott! Men så glömde jag påsen hos den jag fikade hos. :down:😂

Men jag måste iaf beställa nytt av 2 andra från Kahls: Mammas mirakel och Rött te med citronmarängpaj-smak.
Så det får bli en större order. Undrar bara var jag ska få plats med alla teer. Sambo will not be happy. Men han är van.. :angel:
 
Jordgubbste köpte jag en röd variant av. Den var njääää..

Jag fick en påse Kahls Svart te med smak av Blåbärscheesecake. Det var gudomligt gott! Men så glömde jag påsen hos den jag fikade hos. :down:😂

Men jag måste iaf beställa nytt av 2 andra från Kahls: Mammas mirakel och Rött te med citronmarängpaj-smak.
Så det får bli en större order. Undrar bara var jag ska få plats med alla teer. Sambo will not be happy. Men han är van.. :angel:
Rött te med citronmaräng och te med smak av blåbärscheesecake låter helt fantastiskt gott! Dags för mig också att planera in lite teshopping :d
 
Hemma efter inte helt lyckad dag. Det är något fel med mina ben, behöver bara gå femtio meter innan vaderna är stenhårda och gör vansinnigt ont. Googlat men det verkar vara symtom på elitlöpare - vilket jag extremt inte är.

I går under yogan kunde jag inte böja högerbenet när jag behövde vinkla ut det lite. Jag går till affären och när jag kommer hem har jag träningsvärk i vaderna?!? :cautious: Tom nästa dag. Visst har jag dålig kondis men man ska fasiken inte ha träningsvärk av att gå knappt några hundra meter, i makligt tempo dessutom, med en del pauser eftersom vaderna gör så ont. Jodå specialsulor i skorna efter att gått på löpband och de har fotograferat och skulpterat.

Dessutom blev jag itvingad massa mat jag inte ville ha, så nu mår jag illa.

Grubblar på om det kan vara värt 20 kr att ha LED ljus i lyktan på balkongen med en fjärr så jag inte behöver flytta bordet och öppna luckan varje gång jag vill sätta på och av ljusen. Känns värt det.
 
Hemma efter inte helt lyckad dag. Det är något fel med mina ben, behöver bara gå femtio meter innan vaderna är stenhårda och gör vansinnigt ont. Googlat men det verkar vara symtom på elitlöpare - vilket jag extremt inte är.

I går under yogan kunde jag inte böja högerbenet när jag behövde vinkla ut det lite. Jag går till affären och när jag kommer hem har jag träningsvärk i vaderna?!? :cautious: Tom nästa dag. Visst har jag dålig kondis men man ska fasiken inte ha träningsvärk av att gå knappt några hundra meter, i makligt tempo dessutom, med en del pauser eftersom vaderna gör så ont. Jodå specialsulor i skorna efter att gått på löpband och de har fotograferat och skulpterat.

Dessutom blev jag itvingad massa mat jag inte ville ha, så nu mår jag illa.

Grubblar på om det kan vara värt 20 kr att ha LED ljus i lyktan på balkongen med en fjärr så jag inte behöver flytta bordet och öppna luckan varje gång jag vill sätta på och av ljusen. Känns värt det.
Liknande problem får jag om skorna börjar bli utslitna fast jag använder specialsulor. Värst i fotleder för mig men även en bit upp på vaden. Min personliga erfarenhet är att om man har någon form av fotproblem så sliter man ut skorna relativt snabbt även om man använder specialsulor.
 
Rött te med citronmaräng och te med smak av blåbärscheesecake låter helt fantastiskt gott! Dags för mig också att planera in lite teshopping :d
Kan stark rekommendera "Mammas mirakel" från Kahls om du tycker ovan teer verkar goda. Beskrivs så:
Mammas Mirakel är ett fruktigt och sött svart te med gräddiga och blommiga toner. Teet passar utmärkt till eftermiddagsfikat, både med och utan mjölk.
Innehåller: safflorblomma, solros, fläder och kvitten i en härlig friskt doftande blandning.
 
Kan stark rekommendera "Mammas mirakel" från Kahls om du tycker ovan teer verkar goda. Beskrivs så:
Mammas Mirakel är ett fruktigt och sött svart te med gräddiga och blommiga toner. Teet passar utmärkt till eftermiddagsfikat, både med och utan mjölk.
Innehåller: safflorblomma, solros, fläder och kvitten i en härlig friskt doftande blandning.
Låter också gott, skriver upp det på inköpslistan :D Tack för tips :laugh::d
 
Liknande problem får jag om skorna börjar bli utslitna fast jag använder specialsulor. Värst i fotleder för mig men även en bit upp på vaden. Min personliga erfarenhet är att om man har någon form av fotproblem så sliter man ut skorna relativt snabbt även om man använder specialsulor.

De här är inte slitna utan relativt nyinköpta. Så jag tror inte det är problemet. Gissar att jag blir skickad till fysi (har tid hos VC läkare den 21 april). Är orimligt klumpig också och har ingen balans vilket kan hänga ihop. Inte vet jag.
 
Jag vill fixa ett bibliotekskort i Uppsala - de har vissa e-böcker jag vill ha/behöver. Om jag åker med pendel från Årstaberg hur tar jag mig bäst till stadsbiblioteket, jag antar att det är det lättaste att åka till kommunalt?
Du hittar gågatan och följer den så ligger stadsbiblioteket på höger sida. Rent konkret så av tåget, ber för rulltrappan, ta vänster och fortsätt rakt fram över två gator, ta höger på den tredje som blir gågata.
 
Låg i sängen med datorn på magen och vovvi på kudden mot mitt öra när det ringde och jag svarade på högtalar-funktionen. Det var som att ha en hörselkåpa på vovvi-sidan. Hörde absolut ingenting på det örat.
Kanske kan vara knepet för att kunna sova om sambon börjar snarka. Måste ha en till pappis.😂
 
Ny regel i mitt hushåll: Behöver man fortsätta jobba efter kl 18, trots att man började redan vid 07, är vin och chips obligatoriskt.

Med andra ord: Jag jobbar (fast just nu har jag bukepaus innan jag går över till en ny arbetsuppgift), dricker vin och äter chips.

En dag kvar, en dag kvar, en dag kvar... 😴
 
Ny regel i mitt hushåll: Behöver man fortsätta jobba efter kl 18, trots att man började redan vid 07, är vin och chips obligatoriskt.

Med andra ord: Jag jobbar (fast just nu har jag bukepaus innan jag går över till en ny arbetsuppgift), dricker vin och äter chips.

En dag kvar, en dag kvar, en dag kvar... 😴
Älskar regeln! Bara trist att när jag jobbar efter 18 sitter jag ofta och kör bil. Det kan bli dålig stämning om man dricker vin samtidigt.. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 444
· Visningar
40 548
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
567
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp