Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Älskar regeln! Bara trist att när jag jobbar efter 18 sitter jag ofta och kör bil. Det kan bli dålig stämning om man dricker vin samtidigt.. :angel:
Känner här att jag måste komma med en jätte-klausul à la amerikanska företag om hur jag inte tar på mig något som helst ansvar för ev. kroppskador, arbetsskador och liknande som kan uppstå till följd av mitt inlägg #1139 skrivet den 18 mars kl 18:07 :nailbiting:
 
Känner här att jag måste komma med en jätte-klausul à la amerikanska företag om hur jag inte tar på mig något som helst ansvar för ev. kroppskador, arbetsskador och liknande som kan uppstå till följd av mitt inlägg #1139 skrivet den 18 mars kl 18:07 :nailbiting:
Vissa samtal jag får på jobbet skulle dock vara trevligare att hantera efter några glas vin... Får lyfta det på nästa möte!
 
Okej jag har haft en textrad från någon låt fast i huvudet hela dagen. Den lyder så här: "Tiie meter bil" :cautious:
Bara det, och det var det första jag tänkte på när jag vaknade.

Först nu kom jag ju på vad det var. Det är ju Allan Edwall! :love::D
Så nu lyssnar jag på Allan Edwall.
 
Jag blev sugen på sushi. Så nu står jag ute i mörkret, 0 grader på termometern, och kokar ris i uteköket.
919C816B-F658-4CDF-8084-656B69FFDA35.webp
 
Känner mig irriterad och ja irriterad helt enkelt. Tror att jag ska hålla mig långt borta från allt vad sociala medier heter. Jag är kanske helt enkelt för osocial 🤷‍♀️
Får satsa på att vara social i riktiga livet istället :laugh:
Försökte komma med i en grupp på Facebook men de jävlarna verkar inte släppa in mig. Hur kan man INTE släppa in mig? Det är ju obegripligt :confused:

Tänkte att det hade varit en bra grupp att komma in i och flera inom det jag ska jobba med sen som tycker jag ska gå med i den men någon i admin verkar ju ha något emot mig sattehh 🙃
 
Känner mig irriterad och ja irriterad helt enkelt. Tror att jag ska hålla mig långt borta från allt vad sociala medier heter. Jag är kanske helt enkelt för osocial 🤷‍♀️
Får satsa på att vara social i riktiga livet istället :laugh:
Försökte komma med i en grupp på Facebook men de jävlarna verkar inte släppa in mig. Hur kan man INTE släppa in mig? Det är ju obegripligt :confused:

Tänkte att det hade varit en bra grupp att komma in i och flera inom det jag ska jobba med sen som tycker jag ska gå med i den men någon i admin verkar ju ha något emot mig sattehh 🙃
Men hur länge har du väntat då? Det kan ju ta flera dagar ibland innan man blir insläppt i vissa grupper. Antar att det beror på hur ofta admin kikar på "ansökningarna".....
 
Vissa samtal jag får på jobbet skulle dock vara trevligare att hantera efter några glas vin... Får lyfta det på nästa möte!
Tänk om de kommer och tar alkotest på dig! :nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Grejen är att jag VET att min chef bara hade applåderat om han visste att jag satt och smuttade på ett glas vin medan jag jobbade. Han är en stark förespråkare för hela den här "alkohol främjar kreativiteten"-grejen och jag tyckte faktiskt att jag jobbade lite bättre än vanligt när jag var halvvägs genom det där vinglaset :D (återstår dock att se om jag håller med mig själv om den saken imorgon bitti när jag tittar på det jag skrivit :angel:)

Jag minns fortfarande när jag hade jobbat på företaget i ungefär ett år och vi var inne i en liknande period som nu, med massor av stora deadlines och sådär så att det knappt fanns tid att gå på toa. Chefen frågade vad han kunde göra för att göra situationen lite drägligare. "Choklad och vin vore en bra början" sa jag, på skämt. Döm av min förvåning när han kom tillbaka en kvart senare med varsin mini-flaska prosecco samt en chokladkaka till alla :laugh:
 
Grejen är att jag VET att min chef bara hade applåderat om han visste att jag satt och smuttade på ett glas vin medan jag jobbade. Han är en stark förespråkare för hela den här "alkohol främjar kreativiteten"-grejen och jag tyckte faktiskt att jag jobbade lite bättre än vanligt när jag var halvvägs genom det där vinglaset :D (återstår dock att se om jag håller med mig själv om den saken imorgon bitti när jag tittar på det jag skrivit :angel:)

Jag minns fortfarande när jag hade jobbat på företaget i ungefär ett år och vi var inne i en liknande period som nu, med massor av stora deadlines och sådär så att det knappt fanns tid att gå på toa. Chefen frågade vad han kunde göra för att göra situationen lite drägligare. "Choklad och vin vore en bra början" sa jag, på skämt. Döm av min förvåning när han kom tillbaka en kvart senare med varsin mini-flaska prosecco samt en chokladkaka till alla :laugh:
Jag jobbade på en plantskola på gångavstånd hemifrån. En lunch kom chefen med en flaska rödvin och lite ostar. Helt magiskt! :D
 
Mobilen ringde.

”Ditt (andra) hus står i lågor och kommer att brinna ner till grunden” hördes på svararen. Räddningstjänsten som först glömde säga att hyresgästen (barnets äldsta halvbror med barn) inte var kvar i huset 😱

Det är ju inte så bra att huset inte finns kvar men Verisure-larmet fungerade iaf (de kontaktade räddningstjänsten) och ingen kom till skada.
 
Mobilen ringde.

”Ditt (andra) hus står i lågor och kommer att brinna ner till grunden” hördes på svararen. Räddningstjänsten som först glömde säga att hyresgästen (barnets äldsta halvbror med barn) inte var kvar i huset 😱

Det är ju inte så bra att huset inte finns kvar men Verisure-larmet fungerade iaf (de kontaktade räddningstjänsten) och ingen kom till skada.
Men så hemskt! Även om det så klart är bra att ingen skadades.
Beklagar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 444
· Visningar
40 548
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
567
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp