Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
🙄 Pratat 40 min med syrran för att reda ut mammas tokigheter, hon hade ringt till syrran och sagt att jag hade sagt att syrran var ansvarig för alla presenter till dotterns student och hade koll på presentlistan.
Det jag hade sagt till mamma? Att syrran skulle bidra till en dator och att jag hade sagt åt svägerskan att ta kontakt med syrran om de ville vara med där. 🙄
 
Svävar på små fluffiga moln att jag äntligen träffat en vettig kille. Idag sa han att jag är söt, vilket han sagt tidigare också. För mig känns det så overkligt på något sätt att någon tycker jag är söt, jag har alltid sett mig själv som allt annat än söt troligen för att jag jämför mig med andra som jag tyckt sett bättre ut.
Så är lite sådär löjligt glad just nu. 🥰
 
Grunder, grunder och grunder.
Aldrig slarva med dessa, gå för fort fram eller ta dessa för givet. Oavsett hur länge man hållit på får man ibland gå tillbaka till dessa.
Det är nog det som skiljer de som är riktigt duktiga mot resten. Nitiskt mot att grunden sitter innan det är dags för nästa steg och nästa och nästa.
 
Idag kände jag mig lite autistisk på en av lektionerna där man skulle tolka ordspråk. Jag kan inte det, kan bara dem som jag lärt mig. Gick dock hyfsat bra då jag kan de flesta sen innan, men vissa andra är ju fullständigt ologiska. Typ "lägga rabarber på" O_o
Jag föredrar att säga vad jag menar utan att blanda in några blad :cautious:
 
Idag kände jag mig lite autistisk på en av lektionerna där man skulle tolka ordspråk. Jag kan inte det, kan bara dem som jag lärt mig. Gick dock hyfsat bra då jag kan de flesta sen innan, men vissa andra är ju fullständigt ologiska. Typ "lägga rabarber på" O_o
Jag föredrar att säga vad jag menar utan att blanda in några blad :cautious:
Den är knepig om man inte vet innebörden från början.
Vissa verkar inte heller veta hela talesätt utan bara delar. Som ”ingen ko på isen” men ser sen helt undrande ut när jag lägger input på resten av meningen :laugh:
 
Min lilla älskling blev lite hängig och konstig. Gick jättefort.. Sambon hämtade bilen för att köra oss till vet. Då dog hon i min famn. Jag fattar verkligen ingenting och går sönder. Hon var ju en pigg och glad skit som inte är sjuklig. Mitt hjärta! ❤️😭

Åh nej så hemskt 💔:cry: Jag beklagar så! :heart

Hon har verkligen varit en favorit här på Buke, och dina fina beskrivningar av henne har gjort mig mer än övertygad om att en pappis står på önskelistan när det är dags för nästa fyrbening i familjen.
 
Men åh tack allihop! :heartSå vansinnigt skönt att jag inte är ensam över att bara tycka det är skitjobbigt. Så lätt att tänka att något är fel på en när alla är hur glada som helst och man själv typ jag vill bryta ihop och krama katten :cautious:

Tror jag hade känt annorlunda om det var så att jag hade saker med mig, men jag har bara två cafestolar och ett cafebord än så länge. På lördag blir det handla på Ikea.

Känns lite bättre nu när jag är på ridskolan. Hoppas morgondagen känns lite mer positiv :)
jag kan lugna dig med att det känns nästan lika trots van flyttare och med nyinköp hus i Skåne 40 mil bort, när jag skrev papper förra vecka o bet var jag super pepp, nu efter att ha roddat saker,möbler,lev från div online butiker så är jag bara trött o frustrerad,men det kommer bli bra för oss alla som ska flytta eller som jag bo under sommaren o sen när det passar mig.
 
Fiskpinnar och aioli i tortillabröd?! :eek: Hur kom du på den sammansättningen?:D
Det är jättegott :D
Svarar båda samtidigt. Det stämmer att det var ett fall av att ta vad man har :laugh: Ville använda upp tortillabröden och allt jag hade hemma var fiskpinnar, visade sig va jättegott dessutom :d Ni får testa :D

Ypperlig grej det där. Gott med hellmans mayo, lite ketchup och sallad också :d
Sambon lärde mig fish finger sandwiches också, de gillar mackor britterna...

Måste fortfarande testa en crisp-sandwich.
(Japp, chips-sandwich :cautious:)
 
Kom precis in efter sista rastningen med våfflan. Det slår mig varje gång jag tar en kvällpromenad hur mycket jag absolut älskar fladdermöss! :love: Har aldrig bott någonstans där det finns så många, och längsmed kanalen i parken där det står sporadiska lyktor under träden kommer de verkligen till sin rätt när de fladdrar och dyker.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
197
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 340
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 107
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
63 64 65
Svar
1 287
· Visningar
35 699

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp