Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är"hacken" på din nyckel som matchar olika låskolvar. Det är säkert samma låskolv på port, förråd, tvättstuga och garage. Sen har du individuella hack som bara låskolven i din egen dörr har, liksom att dina grannar har sina egna hack till sina ytterdörrar. Så, nej grannarna kan inte låsa upp din dörr, och du kan inte låsa upp hos dina grannar, men ni kan allihop låsa upp porten.

Det kommer att bli jättebra! Första egna lägenheten betyder massor av olika känslor, men också massor av nya erfarenheter. Bara fråga, så löser sig det mesta.

Första gången jag flyttade till en egen lägenhet fattade jag inte heller hur folk kunde bo vare sig i hus eller lägenhet, med tanke på allt som skulle väljas och ordnas. Men det kommer gå alldeles utmärkt! Och Nej dina grannar kan inte komma in till dig, även om ni låser upp porten med samma nyckel😊

Precis exakt sådär kände jag också när vi hade köpt vår lägenhet för två år sedan. Jag minns inte flytten eller veckorna runtom som ett dugg positiva - tvärtom var det bara en massa krångel, stress och ångest, och sen fick jag ångest över att jag inte var glad 🙄 Jag sjukskrev mig till och med en dag just efter att vi hade flyttat in eftersom det kändes så övermäktigt alltihop, och jag sjukskriver mig i princip aldrig! Det blir bättre, och det är helt normalt att känna som du. För mig tog det nog en dryg månad ungefär innan jag på riktigt kunde känna mig glad över köpet och flytten, och nu såhär två år senare är jag så himla glad och tacksam för att vi gjorde det!

Det är helt normalt att oroa sig och undra vad man tagit sig för när det gäller större förändringar. Det ger sig och snart kommer du att ha boat in dig och katten så ni stortrivs :)

Edit: För mig var det ingen stor grej att ta över huset (och hus innebär ju lite annat pyssel än lägenhet). Jag har ju vuxit upp här så jag är van vid allt som behöver grejas med.

Andas ;) :). Och nej som andra sagt kan såklart bara du komma in i din lgh, ingen annan :). Så spännande att få sätta din egen prägel på boendet! ❤. Är ju osäker på hur gammal du är, alltså om du flyttar hemifrån för första gången eller om du varit hemma en vända, men minns hur spännande det var att flytta hemifrån (fast det på ett sätt satt långt inne då jag verkligen stortrivdes i mitt föräldrahem) 🥰.

Ta det lugnt
Andas
Du behöver ju inte stressa med nåt.
Jag har flyttat måååååånga gånger.
Att nyckeln passar till porten med är ju smidigt, men ingen annan kommer in i din lägenhet för det.
:)
Men åh tack allihop! :heartSå vansinnigt skönt att jag inte är ensam över att bara tycka det är skitjobbigt. Så lätt att tänka att något är fel på en när alla är hur glada som helst och man själv typ jag vill bryta ihop och krama katten :cautious:

Tror jag hade känt annorlunda om det var så att jag hade saker med mig, men jag har bara två cafestolar och ett cafebord än så länge. På lördag blir det handla på Ikea.

Känns lite bättre nu när jag är på ridskolan. Hoppas morgondagen känns lite mer positiv :)
 
Fiskpinnar och aioli i tortillabröd?! :eek: Hur kom du på den sammansättningen?:D
Man tager vad man haver? Låter som ett sådant koncept. Också nyfiken.
Svarar båda samtidigt. Det stämmer att det var ett fall av att ta vad man har :laugh: Ville använda upp tortillabröden och allt jag hade hemma var fiskpinnar, visade sig va jättegott dessutom :d Ni får testa :D
 
Men åh tack allihop! :heartSå vansinnigt skönt att jag inte är ensam över att bara tycka det är skitjobbigt. Så lätt att tänka att något är fel på en när alla är hur glada som helst och man själv typ jag vill bryta ihop och krama katten :cautious:

Tror jag hade känt annorlunda om det var så att jag hade saker med mig, men jag har bara två cafestolar och ett cafebord än så länge. På lördag blir det handla på Ikea.

Känns lite bättre nu när jag är på ridskolan. Hoppas morgondagen känns lite mer positiv :)
Jag tycker alltid det är jobbigt sova första nätterna i en ny lägenhet, nya ljud, nytt ställe etc. Men sen brukar det lugna sig och kännas bra. Det som hjälper mig är riktigt mysig pyjamas, gosig filt och tv/dator att slökolla på tills jag somnar :) Hoppas det känns bättre för dig imorgon :)
 
Tar en kall öl och njuter på altanen av att det äntligen slutat regna. Uppehåll, jättefin himmel och ett tiotal olika fåglar som kvittrar 😍!

A464E72A-74D4-4930-BFF2-33C6EE078B08.webp
 
Kom på att jag inte ätit något idag utan bara druckit ett glas proviva blåbär och lite lättdryck, inte undra på att jag haft ont i huvudet. Men, bankat hål i min zinkkruka så nu kan jag hänga upp den och fixa med tomatplantan så fort det blir varmt nog att ha den ute i under natten.

Nu blir det dunkande på plasthinken :D
 
Jag tycker alltid det är jobbigt sova första nätterna i en ny lägenhet, nya ljud, nytt ställe etc. Men sen brukar det lugna sig och kännas bra. Det som hjälper mig är riktigt mysig pyjamas, gosig filt och tv/dator att slökolla på tills jag somnar :) Hoppas det känns bättre för dig imorgon :)
Jag brukar sova gott
Då är det ett bra tecken
Då brukar jag säga att det finns frid i lägenheten.
Har bott på ställen där sömnen varit bortblåst så.
Men här, trots att jag bor mitt i smeten, sover jag bra.
Och det är roligt att möblera nytt ju!!
Att tänka utanför boxen.
 
Svarar båda samtidigt. Det stämmer att det var ett fall av att ta vad man har :laugh: Ville använda upp tortillabröden och allt jag hade hemma var fiskpinnar, visade sig va jättegott dessutom :d Ni får testa :D

Det får jag göra någon gång.. :)

Har ju testat kokt potatis med vaniljglass och det var INGEN hit. Var en som också sade "testa, det är gott". Tror nog mer på fisktacosidén ^^
 
Jag brukar sova gott
Då är det ett bra tecken
Då brukar jag säga att det finns frid i lägenheten.
Har bott på ställen där sömnen varit bortblåst så.
Men här, trots att jag bor mitt i smeten, sover jag bra.
Och det är roligt att möblera nytt ju!!
Att tänka utanför boxen.
Att möblera om(efter jag bott in mig) håller jag med om är kul! O byta småsaker som gardiner och sånt.

Det ligger lite i det du säger angående frid. Min förra lägenhet som jag delade med en kompis var väldigt intressant. Mitt rum var jättevarm känsla och mysigt med orangea väggar, där var det bara första natten jag var lite nervös men sen sov jag som en stock. Min kompis rum var hemskt, kändes jämnt kallt trots hon inredde mysigt men hon trivdes ändå på nåt vänster. Några månader efter att vi flyttat ut så hörde de nya hyresgästerna av sig och frågade om just min kompis rum. Deras lilla son fick det som sitt och tvärvägrade va själv i rummet, gick från att sova hela nätter till att vakna gallskrikande flera gånger per natt, saker som föll ned m.m. De flyttade strax efter. Säkert var det väl nånting där som vi kände av även om vi inte riktigt vet exakt vad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
197
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 342
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 111
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
63 64 65
Svar
1 296
· Visningar
35 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp