Vad gör vi? Del CXXIX

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Åh nej sĂ„ hemskt 💔:cry: Jag beklagar sĂ„! :heart

Hon har verkligen varit en favorit hÀr pÄ Buke, och dina fina beskrivningar av henne har gjort mig mer Àn övertygad om att en pappis stÄr pÄ önskelistan nÀr det Àr dags för nÀsta fyrbening i familjen.
Tack för sĂ„ fina ord! ❀ Hon var en vĂ€ldigt udda fĂ„gel. PĂ„ ett bra sĂ€tt! Och hon har lĂ€mnat ett stort tomrum. Idag har vi pratat roliga minnen och Ă€r sĂ„ tacksamma över hur mĂ„nga sĂ„dana vi fĂ„tt tack vare henne.
 
Fördelen med att grÄta hjÀrtat ur sig verkar iaf vara att bihÄleinflammation Àr enormt mkt bÀttre. IgÄr vaknade jag upp och sÄg ut som en tapir med streck till ögon. Hade planerat doktorsmöte IOM att det pÄgÄtt 10 dagar. Idag har svullnaden nÀstan försvunnit.
I övrigt Ă€r det tomt. Tomt i huset och i sjĂ€len. TĂ€nk att en sĂ„dan liten mojĂ€ng pĂ„ 2,5 kg kan lĂ€mna sĂ„ mkt tomhet. 💔
 
Det Àr jÀttegott :D


Ypperlig grej det dÀr. Gott med hellmans mayo, lite ketchup och sallad ocksÄ :d
Sambon lÀrde mig fish finger sandwiches ocksÄ, de gillar mackor britterna...

MĂ„ste fortfarande testa en crisp-sandwich.
(Japp, chips-sandwich :cautious:)
Det lÄter gott, ska testa med mayo, ketchup och salladen dÄ ocksÄ :d

Chips-sandwich lÄter vÀldigt udda mÄste jag sÀga :cautious: Fish finger kan jag förstÄ Àven om det lÄter lite onödigt att förbereda fisk, steka och panera för att hÀ den i en macka. :p
 
Jag har haft vÀrldens konstigaste natt med drömmar som inte hÀnger ihop ocksÄ vaknade jag kl 5 utan att kunna somna om :cautious: Ska ligga kvar i sÀngen och mysa en halvtimme till Àven om det Àr surt att va klarvaken.
 
Kom precis in efter sista rastningen med vÄfflan. Det slÄr mig varje gÄng jag tar en kvÀllpromenad hur mycket jag absolut Àlskar fladdermöss! :love: Har aldrig bott nÄgonstans dÀr det finns sÄ mÄnga, och lÀngsmed kanalen i parken dÀr det stÄr sporadiska lyktor under trÀden kommer de verkligen till sin rÀtt nÀr de fladdrar och dyker.
Jag gillar ocksĂ„ fladdermöss :) ! Brukar ligga i soffan och titta pĂ„ dem nĂ€r de "zoomar" förbi vĂ„rt vardagsrumsfönster. NĂ€r man kommer ut hĂ€r pĂ„ kvĂ€llen flyger de ibland VÄLDIGT nĂ€ra ens huvud.... :)
 
Det stÄr FORTFARANDE att min försÀndelse inte har kommit lÀngre Àn att ha blivit inlÀmnat hos ombudet (i fredags kl 11).... :down: Om en bok till har kommit bort blir jag INTE glad.... Den första kan jag inte bevisa, för Àven om jag Àr nÀstan sÀker pÄ att jag skickade ocksÄ den som "skicka lÀtt" (och inte som blÄtt vadderat kuvert) sÄ kan jag inte lÀngre hitta kvittot i min mejl. Men denna har jag ju bevis pÄ att jag har lÀmnat in.... SÄ DRYGT!!
 
Det lÄter gott, ska testa med mayo, ketchup och salladen dÄ ocksÄ :d

Chips-sandwich lÄter vÀldigt udda mÄste jag sÀga :cautious: Fish finger kan jag förstÄ Àven om det lÄter lite onödigt att förbereda fisk, steka och panera för att hÀ den i en macka. :p

Visst gör det? Tydligen tvÄ skivor formbröd med smör och vanliga lÀttsaltade chips. Jag Àr konfunderad..

Men en fish finger sandwich gÄr snabbt om man Àr lat och bara petar in lite fÀrdigköpta stekta fiskpinnar :D
 
Visst gör det? Tydligen tvÄ skivor formbröd med smör och vanliga lÀttsaltade chips. Jag Àr konfunderad..

Men en fish finger sandwich gÄr snabbt om man Àr lat och bara petar in lite fÀrdigköpta stekta fiskpinnar :D
Jag med, lÄter synnerligen mÀrkligt :cautious:Jag har en vag tanke om att fara till Wales eller England nÀr pandemin Àr över, fÄr sÀtta upp det pÄ listan att prova bara för att det lÄter sÄ udda!

Perfa, dÄ lÄter det som min typ av matlagning :D
 
Fisk tAcos ar en klar favorite ... men med farsk fisk och inga fiskpinnar 😋
SjÀlvklart Àr fÀrsk fisk godare men jag tycker inte fiskpinnar Àr ett vÀrdelöst snabbmatstips för en stressig vardag. Möjligen kÀnner jag sÄ för att jag har massa smÄ barn..
Till mitt försvar har jag en kokbok av Mattias Dahlgren dÀr han tipsar om att just anvÀnda fiskpinnar i fisktacos, tÀnker duger det Ät honom, duger det Ät mig (och mina barn blir inte direkt gladare av egenpanerad fisk, tyvÀrr..)
 
Usch, pÄ vÀg till kontoret och kÀnner mig helt förstörd. Vad jag gissar Àr björk-allergin verkar ha spridit sig till ögonen dÀr jag inte brukade ha problem innan. Boka tid pÄ VC idag alltsÄ :idea:

IgÄr var det dessutom lÄngtur, som tyvÀrr slutade med en ryttare pÄ marken och ambulans tillkallad. Tror inte riktigt jag processat det, sÄg det inte heller dÄ jag var framför.. Men sent blev det och skulle helst sova fyra h till.
 
Usch, pÄ vÀg till kontoret och kÀnner mig helt förstörd. Vad jag gissar Àr björk-allergin verkar ha spridit sig till ögonen dÀr jag inte brukade ha problem innan. Boka tid pÄ VC idag alltsÄ :idea:

IgÄr var det dessutom lÄngtur, som tyvÀrr slutade med en ryttare pÄ marken och ambulans tillkallad. Tror inte riktigt jag processat det, sÄg det inte heller dÄ jag var framför.. Men sent blev det och skulle helst sova fyra h till.
Oj vad otÀckt och synd =/ hoppas det gick bra för vederbörande!
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Hemmet Jag funderar pÄ att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmÄga att passa pÄ nÀr det Àr extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
197
Senast: Mia_R
·
  • LĂ„st
Tjatter Jag funderar pÄ vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta rÀkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 340
Senast: Noxos
·
  • LĂ„st
Tjatter HÄller pÄ att fixa middag, det blev en lÄng arbetsdag idag. Katten har fÄtt middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 107
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt pÄ morgonen ÀndÄ. Hon mÄste ju patrullera Àgorna!
63 64 65
Svar
1 287
· Visningar
35 699

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

  • TriangelmĂ€rkt hĂ€st i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp