Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Enligt skrönan så var frågan i slutet av en lång tenta. Så vid det laget var så många trötta i huvudet att svaren - som skulle anges i procent - varierade ganska rejält.

Hade förmodligen inte lyckats svara annat än att det inte är definierat eftersom tidsperioden inte är angiven. Så funkar vi som skolats stenhårt i matematik.

(Något av det viktigaste man lär sig är att förstå när det saknas information för att det ska finnas ett ändligt antal korrekta svar

Hängde alltså inte med att den obestridliga implicita definitionen är oändligheten i detta fall!
 
Gått ner till Ica och hämtat ut paket och min bingolotto vinst.
Läste - och sov ett tag sedan på sängen
Lagat middag- kyckling med bulgur sallad
Nu akvarium
 

Bifogade filer

  • 20210508_172138.webp
    20210508_172138.webp
    174,2 KB · Visningar: 15
Uppsats, uppsats, uppsats. Nu är den genomarbetad... igen... och inskickad för genomläsning av handledaren. Två veckor kvar innan deadline. :nailbiting:

Har mycket jobb nästa vecka så jag kommer inte att hinna göra något med uppsatsen igen förrän på kristihimmelsfärd, men det kanske är bra samtidigt. Att lägga bort texten och försöka ge mig i kast med den igen med neutrala ögon sedan.
 
Nu är jag klar med båda proven på Matematik 2! 🥳

Var faktiskt rätt nöjd att provet för den andra skolan hade rlite mer rimliga frågor, annars hade jag nästan varit arg på att ha tokpluggat i fyra veckor 😂

Ska fira med något gott bubbel, trodde aldrig jag skulle klara mer matematik, och verkligen inte tycka att det var roligt dessutom!
Bara nyfiken, men hur kommer det sig att du läser samma kurs på två olika skolor?
 
Uppsats, uppsats, uppsats. Nu är den genomarbetad... igen... och inskickad för genomläsning av handledaren. Två veckor kvar innan deadline. :nailbiting:

Har mycket jobb nästa vecka så jag kommer inte att hinna göra något med uppsatsen igen förrän på kristihimmelsfärd, men det kanske är bra samtidigt. Att lägga bort texten och försöka ge mig i kast med den igen med neutrala ögon sedan.

Vi ska lämna in ”diskussion” på måndag, handledning på onsdag (tror jag) och sen bestämmer handledaren på fredag om han släpper eller inte (vi får skicka in ändå). Sen har vi en till inlämning på måndag (17e), slutlig handledning på tis (18e) och sen ska vi maila examinatorn 25/5 😱 Opponering 3-5/6 och en veckas ”final touch” innan inlämning för betyg.

Problemet för mig är att det är så långt till sista att min ”deadline-inspiration” inte har infunnit sig 🙄🥴
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 380
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 141
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 407
· Visningar
39 386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp