Äsch! sophämtningen hade jag glömt.Som sagt, det brukar lösa sig, elbolagen är betydligt mer kundinriktade än sophämtningen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äsch! sophämtningen hade jag glömt.Som sagt, det brukar lösa sig, elbolagen är betydligt mer kundinriktade än sophämtningen
oj oj det får man inte göra!Äsch! sophämtningen hade jag glömt.
Sitter och vill gråta pga frustrerad och inte förstår hur el fungerar i Sverige. Jag behöver ha el när jag flyttar och har fattat att jag ska teckna eget avtal och att brfen inte har något.
Det är ju som att kliva in i någon form av taggig snårig skog? Förstår inte hur någon i hela Sverige har el typ. För det är ju helt omöjligt att förstå. Jag har suttit i 2 timmar och försökt förstå men endast blivit mer förvirrad.
Jag har luskat ut efter mycket om och men att jag ska ha elnätsavtal och elavtal. Jag har luskat ut efter mycket om och men vem som äger mitt elnät och som jag då behöver sluta elnätsavtal med. Men... De vill ha områdes-id, och anläggnings-id. Något som är helt omöjligt för mig att veta.
Så har googlat hur man hittar dessa och får bara "det kan vara svårt att veta vad man har för områdes-id och anläggnings-id. Du kan se dessa på din tidigare faktura. Vi måste veta ditt områdes-id och anläggnings-id för att skapa avtal" Jaha? Nu har jag aldrig bott där så jag äger inga fakturor på någon el på den lägenheten. Hur sjutton ska jag kunna få reda på den informationen utan att ha bott där
Slut på gnäll. MvH kommer vara el-lös om en vecka.
@Liten @Snurrfian och @Miao
Tack snälla ni!
Då förstår jag att jag behöver kontakta säljaren för anläggnings-id samt lägenhetsnummer innan jag kan gå vidare.
(tycker ändå att det är ett korkat system, vad händer om säljaren på något vis vägrar/inte kan ge en den informationen? )
Det är lugnt,tillträde i slutet av maj.oj oj det får man inte göra!
Enligt andra idag som är känsliga så är det väldigt mycket pollen just. Extrema mängder.Det är så jäkla kallt inne
Och så jäkla mycket pollen ute (och så nej med känns det som). Näsan rinner, får väl ta en tablett till då
Ja, det är ju detEnligt andra idag som är känsliga så är det väldigt mycket pollen just. Extrema mängder.
Hmm...... är detta bokstavligt talat?Har snigelslem i ansiktet. Är inte nöjd.
Planerade till och med att åka till hästen imorgon istället för att det ska regna. Blä för pollen! Och ser det faktiskt som positivt att det ska regna lite nästa vecka också, även om jag längtar efter solen! Trodde jag klarade mig bättre i år än förra året men sen kom björken igång Och snart eken som är värst för mig…Enligt andra idag som är känsliga så är det väldigt mycket pollen just. Extrema mängder.
Jag skulle kunna ta antingen kakan eller chips men har inget .Så typiskt! Jag är inte sugen på något, varken chips eller den nybakade kakan
Visa bifogad fil 69197
Jag skulle kunna ta antingen kakan eller chips men har inget .