Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Deklarerar man inte efter Jul?

Men vad GOR man nar man ar klienthandlaggare eller i bevakningscentralen?

Jag deklarerar för jobbets idrottsförening där jag är kassör :) Annars brukar vanlig deklaration för privatperson skickas in i april.

I bevakningscentralen sköter man hissar, skalskyddsdörrar, larm, kameror och liknande. Jag sitter där lite då och då men det är inte min grundplacering. Vi är dock väldigt få som är behöriga där så vid sjukfrånvaro blir det lite extra :)
Som klienthandläggare ansvarar jag för ca 60 intagnas processer. Rättegångar, överklagande, åtalstider, omhäktningar, domar, nöjdförklaringar, strafftidsberäkningar och liknande.
Min ordinarie placering är som kriminalvårdare på säkerhets- och tillsynsavdelning :)
 
Har pratat med en skvallertantkollega i 40 min 🙈 Jag fattar inte var hen får all info från men oj vad vissa mysterier kring saker som hänt på arbetsplatsen plötsligt är lite mer förståeliga.
Nu litar jag inte 100% på att hens info är rätt men om man blandar in de saker jag vet kan jag ändå lista ut ett och annat.
 
Julfrukost framför tvn! Såg årets julkalender (lovande!), årets ”Julkalender för vuxna” (med Darin, vidrigt, klarade två minuter, men kanske kommer det bättre artister framöver) och sedan Greveholm :D
Tack för tipset. Var det musikkalendern du menade med Darin? så tyckte jag den var jättebra! Älskar att höra honom framföra den låten! :love:
 
I dag har jag mycket att gora och det maste vara klart fore 5 pm da jag ska vara klar sa Maken och jag kan kora och overlamna kalendrarna till barnbarnen.

Har ar sonsonen's kalender, den del som fran och med nu sparas for varje ar.
Det ar 4 tandsticks askar i varje vagn och varje ask har en godis av nagot slag.

IMG_1299.webp

sedan ska den bara "fyllas" av paket.
 
Tack för tipset. Var det musikkalendern du menade med Darin? så tyckte jag den var jättebra! Älskar att höra honom framföra den låten! :love:

Ja precis! :)
Jag tycker inte om varken hans röst eller framtoning. Känns väldigt påklistrat. Men det är ju tur att man är olika och gillar olika konstnärliga uttryck! :)
Jag gillade INTE låten. Alltså Peter Kvint är så sjukt ojämn. Han har (med)skrivit några av mina favoritlåtar men denna var verkligen inte min smak.
Men gitarristen och cellisten var bra ;)
 
Är trött, då det inte blivit mycket sömn på sistone...
Annars har jag precis ätit lite mat och ska leta upp någon serie eller så att titta på. Sen ska jag försöka komma i sängs i resonabel tid, då det blir lång dag imorgon med jobb+ resa till ny arbetsställe för min del. Lär packa lite också då det troligen blir hotellövernattning på det. (Eller hemma ca 03 på natten. Får se hur mycket jag o kollega orkar.)

Gick iallafall smidigt med handlingen idag. Min jobbrelaterade lista fanns allt på samma ställe så behövde inte krångla extra. Så hoppas det fungerar enligt min plan när jag väl kommer till jobbet framöver och kan installera.
 
Ska packa lite grejjer till imorgon. Min handledare och jag (!!!) har fått ett till ärende (min handledare har 22, i 6 av de är jag medhandläggare, med ansvar för ett), ett halvgalet med många involverade. Som de drog på beredningen igår så jag vet iaf vad det handlar om och lite vad som behöver göras. Där man har pratat om behovet av ”långsiktighet” 🙀
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
74 75 76
Svar
1 519
· Visningar
42 798
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
929
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 051
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp