Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej men precis, andra får göra som de vill. Såg ett inlägg på fb där kommentarerna bombarderades av usch och fy för att op använt margarin i ett recept O_o Så onödigt.
Jätteonödigt. Jag använder oftast smör, men det finns faktiskt något recept där jag föredrar margarin istället. I ett fb-inlägg nyligen gick det också så långt att man diskuterade vilket smör som var bäst. Jag är tämligen säker på att de flesta människor inte skulle känna någon som helst skillnad i ett blindtest....
 
Nej men precis, andra får göra som de vill. Såg ett inlägg på fb där kommentarerna bombarderades av usch och fy för att op använt margarin i ett recept O_o Så onödigt.

Fast det är inte trevligt att kalla folk kärringar utan kontext. I en diskussion hade jag absolut kunnat rekommendera att använda smör nästa gång. Det blir godare och margarin är en överprocessad produkt som jag inte vill stötta. Jag är ingen "clean eating"-fanatiker men det finns gränser för vad jag stoppar i mig. Men som sagt, hur andra gör när de bakar är inte mitt problem.

Sedan är jag glad att jag inte har FB... det lilla jag sett har inte gjort mig imponerad direkt.
 
Jätteonödigt. Jag använder oftast smör, men det finns faktiskt något recept där jag föredrar margarin istället. I ett fb-inlägg nyligen gick det också så långt att man diskuterade vilket smör som var bäst. Jag är tämligen säker på att de flesta människor inte skulle känna någon som helst skillnad i ett blindtest....

I bakning skulle jag nog inte känna skillnad men absolut i matlagning. Det är nästan omöjligt att få tag på specialsmör i Sverige men jag har haft förmånen att jobba bredvid ett mejeri (tyvärr nedlagt numera :() som gjorde eget smör. Där var det absolut skillnad på smaken jämfört med vanligt svenskt smör.

Edit: Jag bakade inte på det smöret... för det var absolut en skillnad i pris också :angel:
 
Jätteonödigt. Jag använder oftast smör, men det finns faktiskt något recept där jag föredrar margarin istället. I ett fb-inlägg nyligen gick det också så långt att man diskuterade vilket smör som var bäst. Jag är tämligen säker på att de flesta människor inte skulle känna någon som helst skillnad i ett blindtest....
Johodå :)

Känner tydligt om det är Valios smör elelr svenskt smör. Valios är mycket godare.
Men det gäller bara när jag äter smöret, inte när jag använder det till mat och bak.
 
I bakning skulle jag nog inte känna skillnad men absolut i matlagning. Det är nästan omöjligt att få tag på specialsmör i Sverige men jag har haft förmånen att jobba bredvid ett mejeri (tyvärr nedlagt numera :() som gjorde eget smör. Där var det absolut skillnad på smaken jämfört med vanligt svenskt smör.

Edit: Jag bakade inte på det smöret... för det var absolut en skillnad i pris också :angel:

Var det inte någon mattidning som för en massa år sen hade en informationstext på redaktionssidan: "Med matfett avses smör i denna tidning."
 
Trött och helt säker på att det är lördag.

Hade funderat på sovmorgon idag (pga troligen lååång arbetsdag imorgon) men vill iväg tidigt då jag måste åka in till större stad för lite inköp, både privat och till jobbet.

Mataffären brukar vara lugnt och gott om plats iallafall, hoppas det är samma i övriga affärer. Ska även hämta ut ett paket som kom igår.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
74 75 76
Svar
1 517
· Visningar
42 723
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
929
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 051
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp