Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hände mig med idag. ( Men jag är inte läkare ) Fast det var jag som satt och väntade på en som inte kom. Ringer och då satt hen hemma och väntade på att jag skulle ringa. Men det löste sig hen trodde det var telefonbesök pga av pandemin trodde inte vi tog emot patienter på sjukhuset.
På mn kallelse stod att jag hade telefontid hos läkaren och en del om att jag måste vara vid telefonen vid den tiden. Sedan kom en sedvanlig skrivning om att jag skulle anmäla mig i receptionen och ha med mig blodsocker mätaren etc.
Så jag gick på rubriken.
 
Idag kände jag att pållan kunde få vilodag med gott samvete efter några dagars motion, mysigt att bara fixa boxen och bara vara och njuta av min guldhäst 😍. Var så mysigt att vara sist i stallet och släcka ner 😍. Mindre mysigt när jag kom hem. Hörde hur honkatten jamade upprört och såg inte först vart tusan kattan höll hus. Jo. Givetvis högst upp på taket 😱. Tur att sambons ide om kattburen med kattmat fungerade och tur för honkatten att åtminstone en av oss inte är höjdrädd 🙄. Jo vars. Jag stod en aning nervös kvar nere på marken men allt gick tack och lov fint 🥰. Sen ett skönt bad och kvällis, strax sovdags.
 
Har insett att jag nog måste styra upp lite kring julen.
Min pappa, som är en blandning av tankespritt geni, tonårig anarkist och Mr Bean har nämligen påbörjat lite...

Han har alltså bestämt sig för att köpa riktig gran. Vi ska fira jul tillsammans, bara vi två för andra gången i mitt liv.
Till detta har han handlat: 5 julgranskulor och 1 meter glitter.
Han har även handlat gravljus (6 pack). För att det ju vore mysigt med tända ljus :D

... Eller så styr jag inte upp någonting och får en överraskande och annorlunda jul :idea::rofl:
Jag röstar för att du inte styr upp något alls, låt han få fixa och dona du. Det kan bli en jul att minnas... :love:
 
Jag vill fira jul med din pappa 😂
@Hoarfrost
och jag vill se bild på den ”färdig”klädda granen :D
Jag röstar för att du inte styr upp något alls, låt han få fixa och dona du. Det kan bli en jul att minnas... :love:
Har typ bestämt att han får styra själv. Han frågade om man kan göra köttbullar själv eller om man måste ha en maskin :D :love:
Kommer dock skicka med en liten önskelista med sånt Jag måste ha till jul, julmust på glasflaska till exempel.
Det blir kul :rofl:

Ska försöka komma ihåg att ta bild på granen och begravningsljusen också :)
 
Har typ bestämt att han får styra själv. Han frågade om man kan göra köttbullar själv eller om man måste ha en maskin :D :love:
Kommer dock skicka med en liten önskelista med sånt Jag måste ha till jul, julmust på glasflaska till exempel.
Det blir kul :rofl:

Ska försöka komma ihåg att ta bild på granen och begravningsljusen också :)

Låter helt underbart och jag älskar din beskrivning av honom. Han låter som en intressant människa 😃
 
Känner mig pank... Att spendera massvis av pengar på typ allt(!) i samma veva som man råkade vara hemma och sjuk/trasig i 1 1/2 vecka var väl inte helt optimalt. Har ju den där tendensen att använda allt tills det verkligen inte går längre, och då blir det ofta mycket som måste fixas på en och samma gång. Men fy vad det känns dumt nu även om pengar fanns på sparkonto och det egentligen inte är någon katastrof. Det är bara att se pengar flyga iväg som är jobbigt.

Den senaste månaden har jag gjort av med kanske en hel månadslön på bara några få saker. Måste påminna mig om att det är sådant som jag troligen kan ha i många år framöver...

Sååå, det är ju tur att jag inte direkt firar jul. Inga julklappar från mig inte! Jag tänker istället bli proffs på att äta bra lagad mat och mindre onyttigheter i hopp om att spara in pengar där nu...
 
Hemma i sängs och avrundar dagen.

Har fått en sk Covid-vagn på baksidan av jobbet idag, som "Tyvärr" slutade i att jag fick sätta upp lappar på entredörrarna i stil med "Covid test? Kom INTE in. Försvinn." Fick även sjasa ut icke läskunniga, potentiella smittbärare som nästintill var påväg in på kontoret. :down:

Förhoppningsvis sätts det upp tydliga skyltar så folk vet var dom ska framöver, så vi som inte alls har något med saken att göra slipper riskeras.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
74 75 76
Svar
1 514
· Visningar
42 614
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
929
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 051
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp