Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har dammsugit, svabbat golvet i kök och badrum samt i trappan, fixat naglarna, tagit ur tvätten från torktumlaren, lagt i ny tvätt i först tvättmaskin och sedan i torktumlare samt tömt diskmaskinen.
Nu ska jag duscha och sen äta mjölk med flingor :d

Ska iaf gå som klienthandläggare imorgon så jag behöver inte jobba 7-17 utan siktar på 7.30-16 :banana:
 
Det lät jättekonstigt nyss, och det var tydligen katten som kom spatserandes med mina ridbyxor :rofl:
Tackar, katten :love: Hur hon kunde veta att jag behöver börja klä på mig ridgrejer är ett mysterium. Eller så är det en helt sjuk slump att hon legat och sovit i garderoben där jag har mina ridkläder och bestämt sig för att ta med sig byxorna till mitt rum. :D
Försökte fråga var resten var, jag behöver ju tröja och bh osv. Hon tittade mest trött på mig och undrade varför jag tog byxorna ifrån henne. :p
 
Sitter i soffan med datorn i knät och fötterna upplagda, både hund och katt som håller mig sällskap och en kopp glögg och bläddrar genom produktkataloger för skruv i lugn och ro. lyxigt att jobba hemma idag (Provar en halvdag för första gången, för att se att allt fungerar som det ska, och det verkar det göra!) :D
 
Lovade hästägaren att galoppera kusen i ridhuset en stund. Är så gräsligt hårt ute..
Men då passade jag på att plocka fram en massa bommar och koner innan hästen blev levererad till ridhuset. Och vips så lockade jag henne att rida fram och över bommarna. Första passet för henne i ridhuset och det gick så bra!
Så kul att få vara en del i den resan 🥰
Blev lite galoppjobb för mig.

Sen hem till ett skönt bad och nu blir det matlagning. Schnitzel, kokt potatis och ärtor. Mums!
 
Intressant samtal från läkaren idag: -Hej det är xx. Jo dina provsvar såg bra ut. Allt är som det ska.
Jag: vad bra, tack!
Läkaren: ja men då så tack för mig , hejdå!

Ööhhh.... inte en tanke på att fråga patienten hur den mår sen sist??
Provsvaren hade jag ju redan sett samma dag i appen 🤪
 
Idag har jag varit på jobbet för första gången på evigheter :banana: Sååå kul att vara igång igen lite smått och det gick sjukt bra. Något trött i kroppen bara eftersom jag fortfarande inte kan stödja helt på foten, så fick stå lite snett och konstigt. Är nästan lite väl uppe i varv med alldeles för mycket idéer och inspiration :D

(och om ni undrar varför jag gör tvärtemot alla andra som jobbar hemifrån just nu så jobbar jag och min partner tillsammans och träffar inga andra på jobbet. Så det spelar ju ingen roll om vi är i ett rum en mil bort eller hemma tänker jag)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
74 75 76
Svar
1 506
· Visningar
42 496
Senast: sthu
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
929
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 051
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp