Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbaks på jobbet. Min kollega har köpt present till mina hundar... en pipleksak :rofl:

Får jag kasta in mina hundar till kollegan? Att försöka svara i telefon med 2 väldigt glada hundar som "slåss" om en pipleksak är inte det lättaste.

Dags för lite frulle sen ska jag försöka ta tag i dagen ordentligt :)
Jag hade gjort det (kastat in hundarna till kollegan alltså)! Utan tvekan. Kollegans leksak = kollegans problem :devil::angel:
 
Var naiv nog att tro att det skulle vara lugnt på ikea om jag var där när de öppnar. Jag hade fel. Massor av folk... menmen, nu står jag i kö där alla håller avstånd och snart har jag lampor så att det går att se hemma igen.
:cautious: Men vad sjutton då, det var ju min plan, jag skulle behöva köpa några julklappar där och frakten eller packning och hämtning är löjligt dyrt med tanke på vad grejerna i sig kostar. Men det borde vara lugnare än på kvällen åtminstone, väntar några dagar och sen gör jag ett försök där.
 
Satt länge och väntade på telefonsamtal från läkaren som jag kallats till (man får kallelse även för telefontid).
Läkaren satt på sjukhuset och väntade på att jag skulle dyka upp. Total kommunikationsmiss.

Det löste sig eftersom hon ringde och undrade var jag var. :)
 
Praktik tre dagar i rad nu. Lite segt då inte mycket blir gjort, ambitionen i klassen är för tillfället inte så hög... Och att ensam försöka få jobbet gjort är rätt tufft, speciellt när jag själv är alldeles för osäker för att våga på egen hand...
 
Sträckkollade "Våra barns hemliga liv" igår, på sambons initiativ och tror aldrig jag sett något så sött i hela mitt liv som hans tefatsögon och fniss :D (Ja, jag vet att det är en omdebatterad serie men orkar inte problematisera den just nu).

Nu ska jag ut på lunchpromenad!
 
Nu åkte han äntligen! Larmet funkar bra och vi har fått lite nya grejer. Otroligt viktigt för mig med ett rejält brandlarm!
Nu ska jag äta mina goda matlåda och sen får det nog bli en liten promenad med hunden. Hade tänkt gå en långpromenad men eftersom larmgubben var här så länge så har jag missat onödigt mycket arbetstid. Men behöver få lite luft innan regnet kommer och förstör min fina vintervärld....
 
Hemma idag efter en allergiattack igår som hette duga.
Men insåg att jag haft två såna på kort tid och att det kan relateras till att läkaren skrev ut artrox till mig. Jag är egentligen allergisk mot skaldjur, men tänkte att jag provar.
Jag kan ju äta räkor ibland.
Men troligen är det de tabletterna som ger mig attacker.
Så nu slutar jag.
 
Minusgrader ute så jag frostar av frysen i köket. Passar på när jag kan ställa maten på altanen.

Hundeh tycker det är jätteroligt får då kan han gå och norpa is och tugga i sig. Så jag har små pölar av vatten över hela köket. Han tappar/spiller en del. :D
 
:cautious: Men vad sjutton då, det var ju min plan, jag skulle behöva köpa några julklappar där och frakten eller packning och hämtning är löjligt dyrt med tanke på vad grejerna i sig kostar. Men det borde vara lugnare än på kvällen åtminstone, väntar några dagar och sen gör jag ett försök där.
Ja jag kom dit när de öppnade, men redan då var det massor av bilar på parkeringen och när jag en halvtimme senare ställde mig i kö så var det låånga köer. Det var visserligen inte trångt, men ja, det tog längre tid att komma genom kassorna än jag räknat med. En kudde som jag också skulle köpa var slut i lager, skulle komma in ca 12-13 december. Jag köpte en annan istället för att vänta på den, för jag misstänker att det kommer vara ännu värre med folk där då :cautious: Nu hoppas jag på att inte behöva till ikea förrän efter mellandagsreor osv.

Meeen det blev iaf väldigt lyckat med de grejer jag köpte (massor av ledlampor, en jullampa till morsan som hon visade sig älska och ett fuskfårskinn till hundarna, och ja, två huvudkuddar till hundarna eftersom de gamla är helt utslitna)
 
Hade missat att vi hade en till inlämningsuppgift denna vecka så nu ligger jag lite efter i tidsplanen.. Inget katastrofalt, men ändå störigt.. Ska sätta på en "på maten" - kopp med te och sen är det dags för att skriva lite mer innan dagens föreläsning!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
74 75 76
Svar
1 506
· Visningar
42 496
Senast: sthu
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
929
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 051
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp