Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och funderar och planerar för hur jag ska kunna möblera om bland marsvinen på ett sätt som minimerar risken för konflikter.

Min Nypon, som lämnade oss i söndags, var flockledare för en grupp på fem honor (två kastrerade, tre intakta). Tanken är att någorlunda nykastrerade lille Wilmer ska få ta över som flockledare för de intakta honorna, och att de kastrerade honorna ska få flytta ihop med Wilmers nuvarande kompis Charlie.

Frågan handlar egentligen om vilka av honorna som ska få träffa respektive hane först. Vem är snällast? Vad kommer gå smidigast?
 
Puuh, har inte jobbat så här intensivt på ett bra tag! Anställda i kommunhuset har fått tillåtelse att låna hem utrustning, (dataskärm, mus, tangentbord och kontorsstol) och gissa vem som ror runt det hela? :nailbiting:
Yes, jag 😅
Det håller på att bli tomt på skärmar i huset känns det som :cautious:
 
Funderar just nu på om jag bör riva av skavsårsplåstret och kolla på skavsåret för det gör galet ont nu, eller om jag borde vänta tills jag är hemma och har tillgång till bättre skavsårs skötsel grejer. Problemet är ju att jag har 2km gångväg hem, och därmed måste plåga mig hem med dessa skor. :banghead:

Har även ont i huvudet. Går bra det här!
 
Ringer till kollegan för att se hur vi ska lösa en transport.

Han svarar och efter en lite pratande hör jag ett riktigt illvrål eller snarare väldigt feminit skrik.
Diabetikern De.. de.. de kastade en mus på mig och då pratar jag inte om den trevliga sorten av det kvinnliga könsorganet utan en riktigt MUS! :rofl:

Så länge det inte drabbar mig är jag glad :D
 
Ringer till kollegan för att se hur vi ska lösa en transport.

Han svarar och efter en lite pratande hör jag ett riktigt illvrål eller snarare väldigt feminit skrik.
Diabetikern De.. de.. de kastade en mus på mig och då pratar jag inte om den trevliga sorten av det kvinnliga könsorganet utan en riktigt MUS! :rofl:

Så länge det inte drabbar mig är jag glad :D
Nämen, stackars mus (om den var levande) och bara äckligt om den var död, vem gör så? :(
 
Nämen, stackars mus (om den var levande) och bara äckligt om den var död, vem gör så? :(

Ingen aning om den var levande eller död. På huvudkontoret har de problem med ganska mycket möss många fällor är de tvungna att ha. Och ärligt talat jag frågade inte om den var levande eller död. De har ihjäl x antal om dagen där.

Och nej jag skulle aldrig komma på tanken att kasta en mus på någon men när kollegan berättade det tyckte jag det var roligt. :D
 
Haft rörmokare här som ska ge offert på att dra om ledningar när vi ska renovera badrummet. Vi har haft svårt att få tag i rörmokare som har tid och hade tänkt lägga projektet på is en stund, men så fick vi tag i en :) Hoppas på bra offert så kan vi boka honom efter nyår och börja riva! Rivningen ska vi göra själva. Ser verkligen fram emot att bila gammalt betonggolv, eller inte :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 364
Senast: Account
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 836
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp