Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nästa vecka går vi in i 1-persons bemanning igen. Nu ska vi köra rullande schema där vi är på plats en vecka och sedan jobbar hemma i 2 veckor.
Kollegor drog nitlotten och får börja. Så från och med fredag slipper jag åka in i två veckor. Skönt att slippa kollektivtrafiken.:up:
 
Åkte till hästarna för att vattna innan jobbet och ska då ta morötter från säcken jag har bak i bilen och upptäcker att jag har en råtta som fripassagerare! :arghh:

Jag såg inte själva råttan, men den har gnagt på morötterna och jag fick skit på handskarna när jag skulle peta bort vad jag först trodde var lite grus. Ställde upp alla dörrar, rattade in Bandit på radion och vred på volymen medan jag vattnade. Jag hoppas den inte gillar hårdrock! :devil:

Stängde av vattnet och slog hårt på alla säten i hopp om att den skulle försvinna om den gömde sig under något säte och åkte sen för en snabb fika med en kompis innan jobbet. Nu hoppas jag den inte finns kvar i bilen för då tömmer jag den helt i morgon, någon mil hemifrån. :mad:
 
Klockan ar nastan 7:00 am och jag har varit vaken lange. Min Tater Tot ar billig i dag ... han har pipit fran och till storre delen av natten. Tydligen ar Princess Diva i hoglop just nu. Han ater inte och kan inte slappna av. I gar pep han dar han satt aldeles sjalv i bilen medan Diva var kvar hemma 🙄 Uppenbarligen kan han ha battre minne an jag nagonsin trott. :cautious:
 
Vår granne här på lagret kom och hjälpte till att tömma containern. Så vi hade en enorm teleskåptruck med chaufför som tömde containern och satte på backen, grannen med vanlig truck och sambon med eltruck som turades om att köra in pallarna i lagret. Det var liksom skytteltrafik med truckar. Alla var svinduktiga, hade koll på varann, hade koll på de smala utrymmena vi ska få plats med tunga och skrymmande enorma pallar och allt var inpackat och sorterat i ett nafs!
Fasen vad skönt! Brukar alltid innebära viss panik och några fuck ups. Men icke! :love:
 
Så fånigt. Hör av mig till ett spahotell och säger att vi är 17 personer som funderar på att boka in oss en helg (långt fram i tiden alltså), men att en utav oss är minderårig och jag ser att det är 18-årsgräns i spaet. Undrar därför om en 15-åring är välkommen tillsammans med sin familj och sina föräldrar. Får svaret nej, men att "barn kan bada i poolen utomhus" O_o Okej, jag tror vi väljer ett ställe där familjen kan vara tillsammans och lillasyster inte behöver sitta ensam ute i utomhuspoolen..
 
Jag har varit hos tandläkaren. Hon sa typ en miljon gånger jag måste göra mitt bästa och vilja sammarbeta när jag var rädd för det hon gjorde. Sen pratade hon till min pappa och förklarade för honom vad hon gjorde, istället för att prata direkt till mig. Sedan sa hon några gånger till att jag också måste vilja sammarbeta för att få det gjort (om det är någon som vill ha det gjort så är det väl jag som är rädd för tandläkaren?) och sen pratade hon lite till med min pappa.

Jag gillar inte min nya tandläkare så jättemycket och hon är precis likadan som min förra. Det visade sig att de är mor och dotter, så det är väl inte så konstigt att de är lika. Men vad är oddsen att jag får hennes mamma när jag ber om att få byta tandläkare (det är en stor mottagning)? Låter som en typisk bara-med-godisklubba-sak :rofl:

Edit: stavfel.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 364
Senast: Account
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 836
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp