Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gör mitt bästa för att hålla mig ifrån odlingssidor! ;) Vi kommer inte hinna med några stor odlingar nästa sommar heller och jag funderar på lite perenner istället, det är löjligt lite blommor i den här trädgården. Löjligt lättskött med i stort sett bara gräsklippning men jag saknar blommor!
Det bästa med perenner är att de i stort sett är gratis.

De flesta av oss med trädgårdsperversion delar glatt med oss :D
Plus att man då vet att just de blommorna trivs på den orten.
 
Det bästa med perenner är att de i stort sett är gratis.

De flesta av oss med trädgårdsperversion delar glatt med oss :D
Plus att man då vet att just de blommorna trivs på den orten.
😁 Jag är mest lite ställd över den supertorra sandjorden, har liksom inte riktigt kommit på vad som funkar. De få rabatter som finns har rätt ynkliga blommor om de ens kommer till blom.
 
Var det något att se? Jag missade nog det inslaget precis..
Det var en sjukgymnast och en patient med och så en ardenner. De sa väl inte så mycket nytt egentligen men de sa att vid ridning belastas inte höft-, knä- och fotleder (hon red utan stigbyglar) utan tyngden ligger på sittbenen så det avlastar lederna. De sa lite annat också men jag kanske inte ska berätta allt. :p
Nog var den väl sevärd, tycker jag.
 
😁 Jag är mest lite ställd över den supertorra sandjorden, har liksom inte riktigt kommit på vad som funkar. De få rabatter som finns har rätt ynkliga blommor om de ens kommer till blom.
Tell me about it :D

Hade ren lera på gården och här är jag mitt på sandåsen. Lite omställning...
Men mycket går att lösa med generösa mängder dynga som ju ökar mullhalten.

Du får kolla in trädgårdar omkring - vad som frodas där?
 
Alltså november.. la mig ner på sambons axel i soffan och sa ”Jag får inte somna nu” men 3 sek senare sov vi båda. Vaknade 30 min senare stela i kroppen och sambon sa ”Vi måste vakna nu. Jag skulle kunna tänka mig att lägga mig på sängen en liten stund bara, 10 min..” Det var 1,5 h sen :angel: Vaknade nyss.

Vi gjorde samma sak häromdagen. Det var jättemysigt :love:
 
Tell me about it :D

Hade ren lera på gården och här är jag mitt på sandåsen. Lite omställning...
Men mycket går att lösa med generösa mängder dynga som ju ökar mullhalten.

Du får kolla in trädgårdar omkring - vad som frodas där?
😂 Finns inga i närheten, närmsta grannen bor på en lerknöl. Men morötter och potatis går toppen att odla. Annars är det gärden och sandtag.
 
Konstaterade precis att det får bli mat ute i dag. Jag har ingen matlåda. Kollegan hade en men den åt hans son upp i natt :rofl:

Då ska jag samtidigt passa på att handla en grej jag behöver på ÖoB. Blir en bra lunch alltså.

Är vansinnigt trött i dag och har fått ett skavsår på hälen som gör riktigt sabla ont :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 364
Senast: Account
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 836
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp