Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ligger i sängen med en ihoprullad, varm liten katt tätt intill. Det känns som om jag håller på att tappa det helt nu, i denna jävliga och oförutsägbara situation som vi ju alla befinner oss i. Stunder som dessa gör det aningen mer uthärdligt. Ska sätta igång ett avsnitt av Flashback forever på sovtimer och hoppas få somna snart.
 
Just en sån fick jag dra loss från hela såret nu 🙈
Funderar på om jag kan sätta typ en bit kirurgtejp med liten bit kompress över såret och sen en sån över det. :idea:
Just nu är det så infekterat att minsta lilla tryck gör att det gör ont i hela benet typ, men jag kanske lyckas få bort infektionen i kväll :up:
Nej, skavsårsplåstret ska sitta som en andra, skyddande hud på skavsåret. Det gör ingen nytta annars. De finns i olika storlekar men de ska sitta på i flera dar för att skydda såret.
 
Åh, det har jag velat göra länge! Nu bor vi ju mitt ute i ingenstans och jag har verkligen INTE haft tid.
Funderar på att testa sånt hemma-kit. Men lite orolig att jag ska bli helt utan hår istället. Då har jag fasen hellre raka ögonfransar. :laugh:
Hoppas dina blir fina!

Hade nog inte vågat prova på hemmakit🙈
Supernöjd hittills men hade önskat att jag fick reda på innan att man helst inte ska duscha på 24 h...
Hopps på att det ska sitta i ett tag nu så jag slipper sminka mig varje morgon. Väldigt morgontrött 😁
 
Nej, skavsårsplåstret ska sitta som en andra, skyddande hud på skavsåret. Det gör ingen nytta annars. De finns i olika storlekar men de ska sitta på i flera dar för att skydda såret.
Då hoppar jag nog hellre skavsårsplåstret iom att det är så infekterat. Känns inte supersmart att stänga in det infekterade och sedan värma upp det så att det kan gosa till sig ännu mer :D
 
Trist och mörkt väder idag men vi tog oss ut på en lite kortare ridtur och avslutade med tre språng över ett hinder på 50 cm idag med 😄; andra överraskade pållan mig och hoppade av stort så jag kom efter något i språnget men det sista satt kalas, härligt 😍. Vid ena galoppen ute var nån trädrot (?) plötsligt farlig så häst tvärnitade och samtidigt slängde sig åt sidan så det blev balansträning kan man säga 😂.

Snart sovtajm :).
 
Då hoppar jag nog hellre skavsårsplåstret iom att det är så infekterat. Känns inte supersmart att stänga in det infekterade och sedan värma upp det så att det kan gosa till sig ännu mer :D
Har du desivon/alsolsprit kan du göra ett omslag, gjorde det själv för inte alls längesen. En plaskvåt bomullspad på det infekterade, en plastpåse(jag tog tummen från en plasthandske, runt om och hundvänlig tejp som håller allt på plats. Skolsköterskan gjorde det här på mig för 12 år sen och jag har kört på det sen dess :laugh: oslagbart för att dra ur skiten, och sen lufta såklart när det är mindre infekterat :up:
 
Har du desivon/alsolsprit kan du göra ett omslag, gjorde det själv för inte alls längesen. En plaskvåt bomullspad på det infekterade, en plastpåse(jag tog tummen från en plasthandske, runt om och hundvänlig tejp som håller allt på plats. Skolsköterskan gjorde det här på mig för 12 år sen och jag har kört på det sen dess :laugh: oslagbart för att dra ur skiten, och sen lufta såklart när det är mindre infekterat :up:
Är det för att hundar inte ska dra av förbandet som den ska vara hundvänlig? Eller kan fel sorts tejp locka dem att bita i foten? :nailbiting:
 
Då hoppar jag nog hellre skavsårsplåstret iom att det är så infekterat. Känns inte supersmart att stänga in det infekterade och sedan värma upp det så att det kan gosa till sig ännu mer :D

Skavsårsplåster ska endast användas om man tror att de kan sitta säkert tills de trillar av av sig själva. Och på sår som inte är infekterade. Om man läser lite på olika forum om folk som hikeat mycket finns det en del otäcka historier och äckliga bilder på hur det kan gå om man använder dem felaktigt.
Jag har bara haft bra resultat av de där plåstrerna men vågar inte längre använda dem..

Finns små skummgummikuddar med hål i mitten man kan använda för att avlasta sår på fötterna.
Finns även leukosilk som är sårtejp med halkig ovansida som minskar friktionen.
Men luft är nog bra till att börja med.
 
Varit och lagt in strö i de nya boxarna. Bara så ni vet går det in 42 säckar halmpellets i en kombi :angel:

Träffade på en fd klasskompis och hans mamma i affären. Tveksam till att han kände igen mig, han undrade antagligen varför han skulle komma och prata med en främling :laugh:
 
I dag tog jag med mig tjejen som ar i hoglop i bilen och lamnade den hysteriska gossen med sin husse hemma. Det var rent magiskt sa tyst och fridfull min bilfard runt sta'n for att fixa arenden var ... Maken klagade over vissa problem med ljudnivan medan jag var borta :angel: :rofl:
Det ar mojligt att jag inbillar mig, men jag tror Tate's intensitet haller pa att ge sig lite sa i morgon kanske Diva's hoglop ar over. 🤞Sa fort Thanksgiving helgen ar over sa ska Princess Diva kastreras. :cautious:
 
Vi brukar handla online på Ica men nu tog tiderna för denna veckan slut väldigt snabbt så vi fick handla i butik. Eller ja, maken fick göra det. Så när jag var med dottern till frissan igår så åkte han till Ica. När dottern började bli klar skickade jag ett sms till maken och frågade om det gick bra (vi båda hatar att handla) och fick bara en spysmiley tillbaka :rofl:
När vi möttes upp på Ica sen och skulle åka hem så han att vi blivit bortskämda med att slippa storhandla fysiskt i butik och om dom skulle sluta med online så skulle han få svälta för detta vägrar han göra:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 364
Senast: Account
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 836
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp